SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychology of learning - course description

General information
Course name Psychology of learning
Course ID 05.0-WP-EEiTP-PU
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Primary education and pedagogical therapy
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Głównym celem jest przygotowanie studentów do umiejętnego sterowanie procesem nauczania poprzez wykorzystanie wiedzy z zakresu psychologii poznawczej, neurolingwistyki, psychologii motywowania i aktywizowania uczniów, wspierania ich rozwoju oraz stwarzania środowiska sprzyjającego nauce.

Prerequisites

Wiedza z podstaw psychologii  ogólnej

Scope

Podstawy postrzegania społecznego.

Procesy postrzegania otaczającego świata –elementy psychologii poznawczej

Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji a proces nauczania

Określanie najbliższej strefy rozwoju oraz skutecznych narzędzi i metod nauczania

Rola diagnozy i ewaluacji w procesie nauczania

Sytuacje problemowe w sytuacji edukacyjnej – analiza problemów i projektowanie środowiska sprzyjającego rozwojowi – jak motywować?

Teaching methods

Wykład, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia własne, key study, prace pisemne, dyskusja problemowa, metoda sytuacyjna, praca w grupach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: dyskusje, test oraz projekty Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z trakcie semestru.

Recommended reading

Melzer, 1999,  Wprowadzenie do psychologii

Further reading

Moir A., Jessel D. (1994). Płeć mózgu. Warszawa: PIW.

Oppermann K., Weber E. (2000). Język kobiet, język mężczyzn. Jak porozumiewać się w miejscu pracy. Gdańsk: GWP.

Pozostała literatura ustalana każdorazowo przez prowadzącego

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 08-07-2017 16:33)