SylabUZ
Course name | Methodology of education in kindergarten |
Course ID | 05.1-WP-WNJO-MEJP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Early-stage teaching of foreign language |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi założeniami edukacji językowej dzieci w wieku przedszkolnym. Zapoznanie z klasycznymi i alternatywnymi metodami pracy w przedszkolu w kontekście nauki czytania i pisania.
Podstawy dydaktyki ogólnej, teorii wychowania oraz wiedza z zakresu psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
Rozwój mowy dziecka. Przedszkolna edukacja polonistyczna według podstawy programowej. Cele, treści, metody i środki pracy na edukacji językowej. Założenia metodyczne przedszkolnej edukacji polonistycznej. Dojrzałość dziecka do edukacji polonistycznej. Gotowość dziecka do nauki czytania i pisania. Sens i znaczenie bajkoterapii. Istota i wykorzystanie inscenizacji. Wprowadzanie dziecka w świat pisma w świetle aktualnej Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Analiza dokumentów ministerialnych w zakresie przedszkolnej nauki czytania i pisania. Kontrowersje wokół przedszkolnej nauki czytania i pisania.
Programy i pakiety edukacyjne – analiza materiałów edukacyjnych Literatura dla dzieci w wieku przedszkolnym – prezentacje wybranych pozycji książkowych, opracowanie recenzji Konkurs na prezentację utworu literackiego dla dzieci. Czytanie i pisanie w przedszkolu – tradycyjne metody wprowadzania dzieci w świat liter.
Alternatywne metody nauki czytania i pisania : G. Domana, I. Majchrzak, B. Cuttinga, B. Rocławskiego, M.Bogdanowicz. Metody wprowadzania dzieci w świat pisma stosowane w praktyce edukacyjnej – obserwacje w przedszkolu. Czytanie dzieciom – wizyta w przedszkolu, prezentacje utworów literackich dla dzieci w przedszkolu.
Projektowanie zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem różnorodnych metod.
Środki edukacyjne wspierające umiejętność czytania i pisania. Projektowanie zadań i zabaw wspierających dzieci w nauce czytania i pisania.
Wykład konwencjonalny, problemowy, prezentacje multimedialne.
Ćwiczenia: a) podające -praca z tekstem, praca z dokumentem źródłowym; b) problemowe- dyskusja, meta plan, drzewo decyzyjne, c) praktycznego działania - projektowanie zadań, metoda przypadków, praca w grupach, burza mózgów, projekty i prezentacje multimedialne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład zaliczenie na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów oraz sprawdzianu
Ćwiczenia: zaliczenie z ocena na podstawie kolokwium pisemnego, projektowania zadań i sytuacji edukacyjnych, prezentacji multimedialnej do wybranego zagadnienia , aktywnej obecności i dyskusji studentów
Ocena końcowa to średnia ocen uzyskanych z ćwiczeń i wykładów
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego wykłady i ćwiczenia.
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 09-07-2017 16:55)