SylabUZ
Course name | Wymowa w języku niemieckim |
Course ID | 05.1-WP-WNJO-WJN |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Early-stage teaching of foreign language |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem zajęć jest rozwinięcie i doskonalenie wymowy języka niemieckiego studentów ze szczególnym naciskiem na aspekty wymowy niezbędne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. .
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+ B2.
1.Samogłoski proste (krótkie i długie) – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych.
2.Dyftongi - ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych.
3.Spółgłoski - ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych.
4.Pojęcie sylaby. Akcent wyrazowy – ćwiczenie właściwego akcentowania dłuższych wyrazów, derywaty oraz wyrazów złożonych.
5.Słowa powszechnie błędnie wymawiane. Spółgłoski nieme.
6.Zasady niemieckiego akcentu wyrazowego, zdaniowego, melodii zdaniowej;
7.System wokaliczny języka niemieckiego, ze szczególnym uwzględnieniem samogłosek napiętych/nienapiętych, samogłosek e, ö, ü;
8.Transkrypcja fonetyczna i jej praktyczne zastosowanie
Wykład, praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia reprodukcyjne oraz produkcyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Wykład zaliczenie na podstawie: aktywnej obecności (20% składowej zaliczenia), dyskusji studentów (20% składowej zaliczenia) i sprawdzianu (60% składowej zaliczenia),
Ocena końcowa: ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń (50% składowej) i z wykładów (50% składowej)
Dieling H., Hirschfeld U., Phonetik lehren und lernen, Berlin 2000.
Domińczak H., Wymowa w nauce języka niemieckiego, Warszawa 1993.
Hirschfeld U., Reinke K., Stock E. (red.), Phonothek intensiv. Aussprachetraining, Berlin 2007.
Tertel R.K., Wymowa niemiecka, Warszawa 1989
Stock E., Hirschfeld U., Phonothek. Lehr- Übungsmaterial zur deutschen Phonetik, Leipzig 2000.
Morciniec N., Prędota S., Podręcznik wymowy niemieckiej. PWN, Warszawa 1994
1. Deutsches Aussprachewörterbuch, Berlin 2009.
2. Duden, t. 6. Das Aussprachewörterbuch, Mannheim 2005.
3. Rausch R., Rausch I., Deutsche Phonetik für Ausländer, Berlin 1993.
4. Rues B. [et al.], Phonetische Transkription des Deutschen. Ein Arbeitsbuch, Tübingen 2009.
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 09-07-2017 17:42)