SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Elementy trenigu zastępowania agresji dla sprawców przemocy domowej (TZA) |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-KzEW-ETZA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Kryminologia z elementami wiktymologii |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Warsztaty | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wykorzystanie sposobów, form, technik i środków w celu eliminowania postaw społecznie nieakceptowanych. Poznanie instytucji zajmujących się oddziaływaniem korekcyjno-resocjalizacyjnym
Posiada wiedzę z zakresu umiejętności interpersonalnych i prospołecznych
Powiązania metodyki z różnymi dyscyplinami: psychologia, socjologia, patologia, kryminologia, aksjologia, prawo, medycyna i pedagogika resocjalizacyjna
Zaburzenia w zachowaniu w różnych teoriach naukowych
Elementy technik psychokorekcyjnych wspierające oddziaływania terapeutyczne i resocjalizacyjne
Psychodynamiczne sposoby oddziaływań resocjalizacyjnych
Zastosowanie ekonomii punktowej w jednostkach socjoterapeutycznych i izolacji więziennej
Pozytywna kultura rówieśnicza jako główny kierunek resocjalizacyjny
Diagnostyczna i wychowawczo-terapeutyczna funkcja psychodramy i socjodramy
TZA – trening zastępowania agresji GOLDSTEINA
<!--[if gte mso 9]><xml>
Warsztaty metodyczne, dyskusja, burza mózgów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć z treningu zastępowania agresji w Zakładzie Karnym w Krzywańcu z osadzonymi kobietami i mężczyznami
Kratochwil S., Podstawy psychoterapii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007
Meder J. ( red.: ), Trening umiejętności społecznych, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej MEN, Warszawa 1997
Okun B., Skuteczna pomoc psychologiczna. Warszawa: Wydawnictwo IPZiT, 2001
Sęk H., Psychologia kliniczna T. I i II, Warszawa 2007
Urban B., Dewiacje wśród młodzieży. Uwarunkowanie i profilaktyka, Kraków 2001
Zmodyfikowane przez dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-07-2017 19:59)