SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Bliss |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWBLI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z systemem komunikacji symbolicznej Bliss. Zapoznanie z możliwościami wykorzystania systemu Bliss w pracy z osobami z zaburzoną komunikacją werbalną. Nabycie umiejętności tworzenia i stosowania pomocy komunikacyjnych. Nabycie umiejętności komunikacyjnych z osobami z zaburzeniami komunikacyjnymi. Nabycie umiejętności dokonywania oceny możliwości komunikacyjnych osób niepełnosprawnych.
brak
Konwersatoria
1) Komunikacja symboliczna „Bliss” jako jedna z alternatywnych metod komunikacji. 2) Rodzaje systemu symboli. 3) Kategorie znaczeniowe symboli. 4) Budowa symboli. 5) Możliwości pracy z uczniem niepełnosprawnym z wykorzystaniem systemu komunikacji symbolicznej Bliss.
Konwersatoria
Praca w grupach, dyskusja, warsztaty.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Pozytywna ocena uzyskana ze znajomości znaków komunikacji symbolicznej Bliss – pozytywną ocenę otrzyma student, który uzyska z zaliczenia przynajmniej 50% punktów.
Ocena z przedmiotu
Ocenę końcową stanowi ocena uzyskana z konwersatoriów.
1. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, red. J.J. Błeszyński, Kraków 2006.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)