SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Integracja sensoryczna |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWISE |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z problematyką procesu integracji sensorycznej. Wskazanie na możliwości wykorzystania działań polisensorycznych w pracy terapeutyczno-wychowawczej.
Wiedza na temat biomedycznych podstaw rozwoju dziecka, psychologii ogólnej i rozwojowej.
Konwersatoria
1) Istota integracji sensorycznej. 2) Charakterystyka bazowych systemów sensorycznych. 3) Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej. 4) Założenia metody integracji sensorycznej. 5) Programy stymulacji zmysłów.
Konwersatoria
Dyskusja, praca w grupach, burza mózgu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Ocena z konwersatoriów: średnia ocen z przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach, przygotowania prac grupowych.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
1. Ayres A.J., Dziecko a integracja sensoryczna, Gdańsk 2015.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)