SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metoda żywiołów |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWŻYW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z metodą żywiołów i możliwościami wykorzystanie jej w praktyce.
Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagogika, tyflopedagogika, surdopedagogika, pedagogika lecznicza.
Konwersatoria
Rozwój sensoryczny dziecka. Znaczenie stymulacji polisensorycznej dla rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. „Metoda żywiołów” i jej charakterystyka. Możliwości wykorzystania z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. „Poranny krąg” w pracy z dziećmi.
Konwersatoria
Metoda grupowa, dyskusja, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Ocenę z konwersatoriów stanowi średnia arytmetyczna oceny uzyskanej za przeprowadzenie w grupie studentów zajęć z wykorzystaniem „metody żywiołów” oraz ocena merytorycznego przygotowania do zajęć, wystawiona na podstawie aktywności studenta na zajęciach w toku całego kursu.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatorium.
1. Frochlich A., Jak to pachnie i smakuje, Kielce 2002.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Janion (ostatnia modyfikacja: 23-04-2018 17:44)