SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metoda żywiołów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metoda żywiołów
Kod przedmiotu 05.6-WP-PSpP-PWŻYW
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Janion
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z metodą żywiołów i możliwościami wykorzystanie jej w praktyce.

Wymagania wstępne

Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagogika, tyflopedagogika, surdopedagogika, pedagogika lecznicza.

Zakres tematyczny

Konwersatoria

Rozwój sensoryczny dziecka. Znaczenie stymulacji polisensorycznej dla rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. „Metoda żywiołów” i jej charakterystyka. Możliwości wykorzystania z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. „Poranny krąg” w pracy z dziećmi.

Metody kształcenia

Konwersatoria

Metoda grupowa, dyskusja, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Ocenę z konwersatoriów stanowi średnia arytmetyczna oceny uzyskanej za przeprowadzenie w grupie studentów zajęć z wykorzystaniem „metody żywiołów” oraz ocena merytorycznego przygotowania do zajęć, wystawiona na podstawie aktywności studenta na zajęciach w toku całego kursu.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatorium.

Literatura podstawowa

  1. Kielin J., Zajęcia z żywiołami, [w:] Rozwój daje radość, red. J. Kielin, Gdańsk 2009.
  2. Kufel R., Kufel P., Kielin J., Poranny krąg, czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku, [w]: Rozwój daje radość, red. J. Kielin, Gdańsk 2009.

Literatura uzupełniająca

1. Frochlich A., Jak to pachnie i smakuje, Kielce 2002.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Janion (ostatnia modyfikacja: 23-04-2018 17:44)