SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do kompozycji i aranżacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do kompozycji i aranżacji
Kod przedmiotu 03.2-WA-D-WKiA-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  1. Making the student familiar with the problems of the orchestration techniques

  2. Acquiring practical skills connected with orchestration and composition for classroom ensembles and

    non-professional music ensembles.

  3. Introduction to arrangement of simple melodies for classroom and non-professional vocal, instrumental

    and vocal-instrumental ensembles.

  4. Introduction to composition of simple music forms

Wymagania wstępne

A pass in the entrance examinations for the first year of the graduation Music Education Studies.

Zakres tematyczny

Semester I:

Arrangement of a monodic melody for choir.
Arrangement of a monodic melody for piano and/or a small instrumental ensemble. Arrangement of a 2-, 3- or 4-voice song for a choir and piano or a small instrumental ensemble.

Semester II:
Creating simple forms (a, a1 or a, b, a) for a vocal or instrumental ensemble.
Creating more complicated forms (e. g. abcba)
Creating pieces of a specific character (e. g. dance, march etc.) and sets of such pieces for a solo instrument or an ensemble.

Metody kształcenia

Demonstration of example arrangements and compositions, discussion and correction of the students’ works.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Grade
Semester I: for the prepared works.
Semester II: for the prepared works and a public performance of a selected composition.

Literatura podstawowa

J. Pawłowski: Podstawy instrumentacji, PWM Kraków, 1980; tom 1-2;
Z. Ciechan: Aranżacja;Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1970 K. Guzowski: Podstawowe zagadnienia instrumentacji, AM Gdańsk, 1986;
M. Drobner: Instrumentoznawstwo i akustyka, PWN Kraków,1973;
S .Moniuszko: Pieśni wybrane na chór 3-gł.i fortepian, PWM Kraków,1982.

M. Komorowska: Orkiestra dziecięca cz. I i II, WSiP Warszawa 1979
A. Michalski, Wykłady z instrumentacji, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2005
M. Rybnicki, Vademecum instrumentacji, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1987

U. Kaiser, C. Gerlitz, Arrangieren und Instrumentieren, Barock bis Pop, Bärenreiter, Kassel, 2009

Literatura uzupełniająca

H. Mancini: Sounds & Scores; Northridge Music, USA, 1973
J. Hanslik: Instrumentarium szkolne, Uniwersytet Śląski, Katowice 1981

S. Adler: The Study of Orchestration, W.W. Norton and Company, New York, 1989
W. Olszewski, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM, Kraków, 2010
K. Wiatr, Propedeutyka aranżacji muzyki rozrywkowej, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2009

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Żaneta Kicińska (ostatnia modyfikacja: 07-05-2018 12:24)