SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Possible Directions of Adult Development - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Possible Directions of Adult Development
Kod przedmiotu 0313-WP-PED-PDAD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Jednostka obsługująca przedmiot Wydział Nauk Społecznych
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mróz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Discussing psychological theories, problems and dilemmas of adult development.

Wymagania wstępne

Basic course of psychology. Lectures are designed for students who are interested in psychological and philosophical aspects of adult development as well as possible directions of their own development.

Zakres tematyczny

Psychological aspects of good and evil in human being (examples of well-known psychological experiments and artistic performances), dilemmas of moral development, mechanisms of disengaging one’s conscience, creation of narrative identity (Dan McAdam’s theory), theories of mature personality, ways of seeking personal maturity on the basis of humanistic theories, psychological games in human relationships, mid-life crisis and its consequences.

Metody kształcenia

Lecture with discussion, explanation, literature study, case studies, educational films.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Participation in discussion, short oral presentation once a semester or writing essay discussed in class.

Literatura podstawowa

1.     Adler J.M., Wagner J.W., McAdams D.P., Personality and the coherence of psychotherapy narratives, “Journal of Research and Personality”, 41 (2007), p.1179-1198.

2.     Meyer R., Case studies in abnormal behavior, Allyn & Bacon, Inc., 2005.

3.     Piechowski M.M. , Rethinking Dabrowski’s Theory: I. The Case Against Primary Integration, “Roeper Review”, 36 (2014), p.11-17.

4.     Schneider K.J., Bugental, J. F., Pierson J.F. (eds.), Handbook of humanistic psychology: leading edges in theory, research and practice. Thousand Oaks : Sage Publications,  2001.

Literatura uzupełniająca

Rydz E., Musiał D. (eds.), Psychology of human development - selected issues. Vol. 1. Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, 2010.

 

 

Uwagi

Some recommended articles will be available at e-learning platform.

The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Zapotoczna (ostatnia modyfikacja: 11-04-2018 17:05)