SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Theory of communication - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Theory of communication
Kod przedmiotu 0110-WP-PED-TK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Jednostka obsługująca przedmiot Wydział Nauk Społecznych
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Krzysztof Stanikowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The transfer of knowledge in terms of understanding the phenomena and processes of communication.
Learning how to achieve success in communication interactions.

Wymagania wstępne

Completion of the Mass Media course

Zakres tematyczny

Social communication, interpersonal, mass. The communication process. Elements of the communication process. Communications, relationships. Communication models. Theories of communication. Types of social communication. Axioms of communication. Signs and codes in communication. Social communication as a process and phenomenon.
Non-verbal communication. Communicative competence. Communication media.

Metody kształcenia

Seminar: working with text, working in groups.

learning outcomes:

Student is able to define and characterize the processes of communication
interpersonal, social, media also understand their accuracy and noise. Students can apply the skills developed interpersonal communication, The student is able to use technical language and communicate in a precise and consistent with different communication channels and techniques. Students can use the expertise to organize activities related to social communication.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Activity and positive assessment of the task.

Literatura podstawowa

1.     Chitode J.S, Communication Theory, UK 2010, ISBN 9788184317633

2.     Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Sopot 2003.

3.     Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy radia, prasy, telewizji i Internetu, PWN, Warszawa 2005.

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Seminar materials will be sent to the e-learning platform KMTI.

*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Zapotoczna (ostatnia modyfikacja: 11-04-2018 17:08)