SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Scratch - Computer Language for Creative Teaching - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Scratch - Computer Language for Creative Teaching
Kod przedmiotu 0613-WP-PED-JP2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Jednostka obsługująca przedmiot Wydział Nauk Społecznych
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Elżbieta Kołodziejska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Get to know the programming language Scratch, as a tool for creative teaching. Prepare students to creative teaching by using the special programming language dedicated for children.

Wymagania wstępne

Knowledge and skills: Elementary knowledge in algorithmic. IT advanced knowledge and skills.

Zakres tematyczny

Introduction do Scratch: user interface, main rules, Scratch website and network society, example of children work

Scratch procedure and function: basic procedure; procedure and function defined by users.

Data type: words, tables, lists and function connected with them.

Variable: local and global variable, building, getting value and using variable in procedures.

Flow control procedures: iteration, condition, recurrence and other form for run controlling, solving typical algorithmic tasks.

Object-oriented programming: definition of classes, object, unit;

Object in Scratch.

Multimedia in Scratch environment: adding picture, sound, video.

The educational projects: creating and evaluation.

Metody kształcenia

Problem based learning: solving tasks and creating individual project.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Learning outcomes are verify using three methods: regular control of tasks, short  periodic tests, assessment of the final project. Final grade is based mainly (80%)  on an assessment of the project.

Literatura podstawowa

1.     S. Papert, Maindstorms. Children, Computers, and Powerful Ideas, 1993

2.     Resnick, M.,and others ( Maloney, J., Monroy-Hernández, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B., Kafai, Y.) (2009). Scratch: Programming for All. “Communications of the ACM”, November 2009. Vol 52, no 11, page 60-67

Literatura uzupełniająca

Stager G., 2005, Papertian Constructionism and the Design of Productive Context for Learning, [w:] X Conference EUROLOGO 2005 Proceedings, eurologo2005.oeiizk.waw.pl

Uwagi

Full course contain is available on the Moodle platform: https://ekmti.kmti.uz.zgora.pl/

*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Zapotoczna (ostatnia modyfikacja: 11-04-2018 17:06)