SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Proseminarium |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDP-PROS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Logopedia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w ramach seminarium dyplomowego.
Brak.
Poszukiwanie tematów badawczych - przegląd literatury logopedycznej (druków zwartych i czasopism). Wybór literatury przedmiotu, pracy ze źródłami i literaturą naukową. Redagowanie różnych typów tekstów naukowych (artykułów poglądowych, komunikatów z badań). Struktura prac badawczych, plan pracy. Język i styl pracy naukowej. Etyka w pracy naukowej. Przedmiot i cele badań w logopedii. Teoretyczne uzasadnianie problemów badawczych. Dobór narzędzi badawczych. Analiza wyników badań. Opis źródeł - zasady tworzenia przypisów i bibliografii.
Dyskusja, metoda grupowa, praca z materiałem źródłowym, metoda projektów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Proseminarium - ocena z pracy pisemnej.
Oceną końcową jest ocena z proseminarium.
1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
2. Logopedia: pytania i odpowiedzi, red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 2003.
3. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
5. Literatura przedmiotu związana z wybraną tematyką
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 21:23)