Społeczna historia mass mediów : historia wysokonakładowej prasy na świecie i w Polsce.
Społeczna historia mass mediów: historia radia na świecie i w Polsce.
Społeczna historia mass mediów: historia TV na świecie i w Polsce.
Społeczna historia mass mediów: historia Internetu na świecie i w Polsce.
Główne gatunki i formaty we współczesnych mediach.
Badania nad odbiorem mass mediów - metody i przegląd danych zastanych.
Blaski i cienie Internetu: elitarne i masowe formy komunikacyjnego wykorzystywania Internetu, społeczności sieciowe.
Metody kształcenia
Treści realizowane są pomocą pracy z książką, dokumentami źródłowymi, analizy danych zastanych, prezentacji.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Prezentacje/referat z wybranych zagadnień:
Kryterium ocen stanowi zgodność z tematem,, poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.
Praca pisemna:
Oceniana jest zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.
Ocena to średnia arytmetyczna z prezentacji i pracy pisemnej.
Literatura podstawowa
Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu , Warszawa 2010.
Mrozowski M., Media masowe: władz, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
Kłoskowska A., Kultura masowa, , Warszawa 2003.
Castells M., Galaktyka Internetu, Poznań 2003.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2009.
Godzic W. (red.), Gatunki i formaty we współczesnych mediach, Warszawa 2016.
Trzop B., Zjawisko zagłuszania kultury w sieci - zarys problematyki,w: Oblicza internetu : internet a globalne społeczeństwo informacyjne red. Sokołowski M., Elbląg 2005 .
Literatura uzupełniająca
Nowicki P., Co to jest telenowela, Warszawa 2006.
Godzic W., Podglądanie Wielkiego Brata, Kraków 2001.
Godzic W., Rozumieć telewizję, Kraków 2001.
Trzop B. Culture jamming w sieci, czyli jak zagłuszyć kulturę konsumpcyjną w czasach Internetu, w: e-kultura, e-nauka, e-społeczeństwo, red. Płonka – Syroka B., Staszczak M., Wrocław, 2008,
Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych, Zielona Góra 2005.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2018 09:09)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.