SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pracownia dyplomująca |
Kod przedmiotu | 03.0-WA-MalP-DYPL-Ć-S14_pNadGenAA5PD |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie |
Ugruntowanie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu.
Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji
oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła.
Nie ma wymagań wstępnych.
Analityczna obserwacja natury znajdująca zastosowanie w różnych zadaniach o charakterze studyjnym, takich jak: szkic studyjny, studium postaci, portret i autoportret, studium martwej natury, studium wnętrza, studium pejzażu, studium ruchu.
Ćwiczenia z zakresu interpretacji obserwowanej natury.
Tworzenie kompozycji na zadany temat, odnoszący się do elementów składowych formy dzieła malarskiego, takich jak: barwa i gama barwna, kontrast, światło, nasycenie, walor, rytm i ruch, mocne punkty kompozycji, faktura, iluzja przestrzeni itp..
Przegląd dotychczasowych dokonań studenta pod kontem wyboru tematu dyplomowej realizacji malarskiej.
Poszukiwanie oryginalnej techniki malarskiej adekwatnej do zainteresowań studenta.
Zadania tematyczne realizowane pod kierunkiem pedagoga. Konsultacje podczas bieżących zajęć w miarę potrzeby studenta. Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie. Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru. Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność i aktywność w trakcie zajęć w pracowni. Udział we wszystkich okresowych i końcowych przeglądach prac. Posiadanie adekwatnej do ilości zadań, ilości realizacji.
Techniki wielkich mistrzów malarstwa, wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004.
W zależności od potrzeb, ustala prowadzący pracownię malarską.
Gwarancją osiągnięcia porównywalnych efektów kształcenia u różnych studentów jest indywidualne podejście pedagoga do każdego ucznia. Tylko podejście uwzględniające aktualne możliwości i ograniczenia studenta umożliwia jego szybki rozwój. Wymaga to elastycznego podejścia do rytmu pracy nad zadaniami i do ich kolejności. Z drugiej strony aby wykorzystać potencjał najzdolniejszych istnieje często konieczność pomijania niektórych elementów programu kształcenia, aby umożliwić studentom samodzielny rozwój.
dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Jeschke (ostatnia modyfikacja: 08-06-2018 11:10)