SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-MalarP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Opanowanie jezyka na poziomie B2 wedlug skali Europejskiego systemu opisu ksztalcenia jezykowego oraz w zakresie niezbednym dla potrzeb dalszego ksztalcenia oraz wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

Testy poziomowe B1/B2 obejmujace umiejetnosci czytania, sluchania mowienia i pisania w jezyku obcym.

Breaking the silence - sluchanie tekstu i opisywanie zdjec - praca w parach, 

Instalacje jako rodzaj sztuki - dyskusja w parach oraz grupach,

Lost in translation - Czytanie tekstu dotyczacego profesjonalnych tlumaczen i trudnosci z nimi zwiazanych-dyskusja w parach i grupach. Rodzaje tlumaczy i trudnosci z nimi zwiazane.

Poznanie przymiotnikiow wykorzystywanych do opisu prac z zakresu literatury i sztuki -czytanie tekstu i dyskusja, cwiczenia w parach

Znaczenie kolorow w zyciu - wykorzystanie kolorow w reklamie, sztuce, ubiorze itp.-dyskusja na temat jak kolor wplywa na nasze samopoczucie, podejmowanie decyzji, itp Dyskusja w grupach dotyczaca wyboru odpowiedniego koloru w reklamie/ w jakim stopniu kolor przyciaga uwage klienta na produkt/ usluge/itp.

Udzielanie wskazowek dotyczacych zycia w Anglii (kupowanie biletow. zakladanie konta w banku, rezerwowanie miejsca w hotelu, rejestracja w centrum medycznym, reklamacje w punktach handlowych itp.).

Freelancing - wady i zalety pracy artysty jako freelancer-dyskusja w parach .

Przygotowanie do pisemnego testu na poziomie B2/ pisanie probnych testow gramatycznych na poziomie B1/B2.

Prezentacje indywidualne na dowolnie wybrany temat.w programie  Powerpoint.

Metody kształcenia

Metodyka komunikacyjna nauczania jezyka angielskiego, korzystanie z literatury w jezyku obcym Czytanie i interpretacja teksow w jezyku angielskim, praca w grupach i parach

( dyskusje, odpowiedzi na pytania, ukladanie zdan,itp.),

Korzystanie ze zrodel internetowych i tlumaczenie tekstow.

Zapoznanie studenta z teoretycznymi i praktycznymi zasadami gramatyki na poziomie B1/B2. Ukladanie i prowadzenie dialogow w parach w jezyku obcym. Dyskusje w grupach na podane przez prowadzacego tematy.

Przygotowanie i przedstawienie prezentacji indywidualnej w programie Powerpoint.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Student powinien spelniac wszystkie kryteria zaliczenia przedmiotu przedstawione wstepnie przez osobe prowadzaca zajecia.

Przy ocenie  studenta brana jest pod uwage:

-aktywnosc na zajeciach- zaangazowanie studenta podczas dyskusji na wybrany temat.

- pozytywne zaliczenie testu gramatyczno/ leksykalnego na poziomie B1+

- regularne uczeszczanie na zajecia

- przygotownie i przedstawienie prezentacji na dowolnie wybrany temat w programie Powerpoint lub Prezie.

 

 

Literatura podstawowa

  1. Oxenden, C. and Latham-Koenig, C.2008, New English File- intermediate, Oxford Universiy Press,Oxford.
  2. Davis, P. And Falla T.2008, FCE Result, Oniversity Press, Oxford.
  3. Hughes, D. And Lawlor, P. 2007, Esol Exemplars, DfES Publications, Nottingham.
  4. O’connel Sue 1993, Focus on Advanced English,C.A.E.,Longman
  5. English File Advanced Student’s Book, Oxenden,C. 2009, New University Press, Oxford
  6. Norris,R. Ready For First, Macmillan.

Literatura uzupełniająca

  1. Sion, C.2001, Creating Conversation in Class, First Person Publishing/English Teaching Professional, London.
  2. Cotton, D. And Falvey, D., 2000, Market Leader - Intermediate Business
  3. Wybrane artykuly ze zrodel internetowych.

Uwagi

dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Jeschke (ostatnia modyfikacja: 08-06-2018 11:00)