SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka resocjalizacji i podstawy działalności służb mundurowych w środowisku zamkniętym |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDP-MRSZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Resocjalizacja |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom wiedzy na temat podstaw metodyki resocjalizacji i przygotowanie ich do pracy w służbach mundurowych w środowisku zamkniętym. Naukowe wykorzystywanie sposobów, form, technik i środków w celu eliminowania wśród osadzonych (w jednostkach penitencjarnych) postaw społecznie nieakceptowanych.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki, socjologii, kryminologii i prawa.
Treści wykładów:
Wprowadzenie do metodyki resocjalizacji w oparciu o teoria socjalizacji według J. Tillmana
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 sierpnia 2003 r., w sprawie sposobów prowadzenia oddziaływań penitencjarnych w zakładach karnych i aresztach śledczych (Dz. U. z dnia 29 sierpnia
2003 r.)
Zakład karny jako instytucja wychowawcza
Procedura penitencjarna w aresztach śledczych i zakładach karnych
Teorie przestępczości w ujęciu interdyscyplinarnym
Techniki oddziaływań socjoterapeutycznych w jednostkach zamkniętych
Metody resocjalizacji wśród osadzonych kobiet i mężczyzn
Treści konwersatoriów:
Warsztaty rozwijające umiejętności interpersonalne
Warsztaty rozwijające umiejętności prospołeczne
Metody pracy penitencjarnej
Zachowania dysfunkcyjne u osób przebywających w środowisku zamkniętym
Wykład – wykład problemowy, konwersatoryjny
Konwersatoria - praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, praca w grupach, zajęcia w jednostce penitencjarnej ze skazanymi
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Wykład kończy się zaliczeniem, metodą weryfikacji efektów kształcenia jest test z progami punktowymi.
Konwersatorium
Konwersatoria kończą się zaliczeniem z oceną z przygotowanej prezentacji i realizacji przeprowadzonych zajęć w jednostce penitencjarnej.
Ocena końcowa
Ocena końcowa to ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 16-04-2018 14:33)