SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie III
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDD- SM3
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowani badań pedagogicznych oraz etapami realizacji badań pedagogicznych. Kształcenie umiejętności prowadzenia badań własnych i analizowania ich wyników.

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.

Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne badań własnych w ramach pracy magisterskiej.

Zakres tematyczny

  1. Cele i zadania poszukiwań empirycznych .
  2. Procedura poznawania w toku eksploracji
  3. Zastosowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.
  4. Etapy badań pedagogicznych
  5. Badania ilościowe a jakościowe
  6. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
  7. Analiza wyników badan własnych.
  8. Uogólnianie danych ilościowych i jakościowych
  9. Interpretacja pozyskiwanych danych empirycznych.

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach i aktywność studentów.

Studia literatury specjalistycznej.

Zrealizowanie projektu badawczego.

Analiza wyników badań własnych.

Interpretacja wyników badań własnych

Literatura podstawowa

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Literatura uzupełniająca

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 15-11-2018 20:03)