SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie IV - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie IV
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDD- SM4
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 8
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 
Egzamin 0 0 0 0 Egzamin

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami analizowania i interpretowania wyników badań własnych. Kształcenie umiejętności  pisania pracy naukowej

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych. Opracowana cześć teoretyczna i założeń metodologicznych oraz zrealizowanie badań własnych w ramach pracy magisterskiej.

Zakres tematyczny

  1. Specyfika studiowania , analizowania i interpretacja wyników badań własnych Zasady i rodzaje poznania naukowego.
  2. Badania ilościowe a jakościowe
  3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
  4. Analiza i interpretacja wyników badan własnych.
  5. Formułowanie wniosków na podstawie przeprowadzonych badań własnych,
  6. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach i aktywność studentów.

Analiza wyników badań własnych.

Interpretacja wyników badań własnych

Sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej

Sprecyzowanie wniosków do dalszych badań naukowych.

Napisanie pracy dyplomowej.

Złożenie pracy, pozytywna jej ocena oraz zdany egzamin dyplomowy.

Literatura podstawowa

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

Literatura uzupełniająca

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 15-11-2018 20:14)