SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pozalekcyjna aktywizacja opiekuńczo-wychowawcza |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-PAOW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie teoretycznych, metodycznych i praktycznych aspektów pozalekcyjnej aktywizacji opiekuńczo – wychowawczej w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży, ich rodzin oraz innych osób z lokalnego środowiska w ujęciu ekosystemowym.
brak
Wykłady
Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz, dyskusja.
Ćwiczenia
Dyskusja, uczenie się we współpracy, pokaz, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia: na ocenę z ćwiczeń składają się: ocena z udziału w dyskusjach realizowanych na zajęciach oraz z przygotowanego projektu pozalekcyjnej aktywizacji opiekuńczo – wychowawczej.
Wykład: Aktywny udział w dyskusji.
Ocena końcowa: jest średnią oceny z ćwiczeń i wykładu.
1. Denek K. (2011). Edukacja pozalekcyjna i pozaszkolna. Poznań.
2. Gajewska G. (2002). Edukacja środowiskowa w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży. Toruń.
3. Gajewska G. (2008). Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne W: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku. T. VII, red. T. Pilch. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak, s.721-734.
4. Radziewicz – Winnicki A. (2014). Żywiołowość otaczającej współczesności a szansa na homeostazę społeczną. Studia, szkice i refleksje socjopedagogiczne. Zielona Góra.
5. Analiza artykułów z czasopism: „Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze” oraz zasobów internetu oraz adekwatnych aktów prawnych.
6. Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Denek K. (2014). Pedagogiczne aspekty zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych prowadzonych w kontekście krajoznawstwa i turystyki. Rozprawy naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Nr 45.
Gajewska G., Turska E. (2011). Teoretyczno-metodyczne aspekty opieki i wychowania w świetlicy: scenariusze spotkań, programy. Tom 12, Zielona Góra.
Gajewska G., Szczęsna A., Turska E. (2008). Teoretyczno-metodyczne podstawy warsztatu wychowawcy kolonii. Scenariusze zajęć wychowawczych, programy kolonii, półkolonii, obozów, biwaków. Tom 10, Zielona Góra.
Gajewska G., Gajewska J. (2012). Współpraca z rodzicami. Wskazówki, programy, scenariusze spotkań. Tom 1, Zielona Góra
Zdaniewicz M. (2016). Zarządzanie czasem wolnym w warunkach współczesnej cywilizacji. Zielona Góra.
Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 12-04-2018 15:18)