SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Statystyka publiczna w badaniach społecznych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-ADM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania danych pochodzących z zasobów statystyki publicznej. Wyposażenie w umiejętność dobierania właściwych danych do problemów badawczych i charakteru badania.
1. Statystyka publiczna jako źródło danych zastanych w badaniach społecznych
2. Metody gromadzenia danych w statystyce publicznej – ewidencja bieżąca, spisy powszechne, mikrospisy, badania reprezentatywne
3. Zasoby informacyjne statystyki publicznej – tematyka dostępnych danych i opracowań
4. Umiejętność korzystania z dostępnych danych
5. Bazy danych – definiowanie własnych zmiennych i jednostek analizy
6. Przygotowanie projektu własnych analiz w oparciu o dane statystyki publicznej
7. Wizyta studyjna w US w Zielonej Górze
8. Prezentacja własnych analiz danych statystyki publicznej
9. Program badań statystycznych statystyki publicznej
10. Informacje statystyczne w instytucjach poza statystyką publiczną
11. Wykorzystanie nowoczesnych instrumentów w analizie z wykorzystaniem zasobów statystyki publicznej
praca z tekstami źródłowymi, udział w dyskusji (wypowiedzi ustne), warsztaty (przygotowanie analiz ilościowych), praca w grupach, raporty, prezentacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu |
Projekt badania mediów do wybranej tematyki Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Aktywność w trakcie zajęć | Podejmowanie merytorycznie uzasadnionych argumentów w dyskusji, ilustrowanie treści zajęć przykładami |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z ćwiczeń to średnia ważona oceny z projektu (60%), prezentacji (20%) oraz aktywności na zajęciach (20%) |
Górniak J., Wachnicki J. Pierwsze kroki w analizie danych SPSS for Windows, Wydawnictwo SPSS Polska, Kraków 2004.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 13-04-2018 16:32)