SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody pracy warsztatowej |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-MPW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi metodami pracy warsztatowej.
-
1. Wprowadzenie do metod pracy warsztatowej.
2. Zalety i wady pracy za pomocą metod warsztatowych.
3. Metoda warsztatowa w kształtowaniu umiejętności interpersonalnych.
4. Przebieg procesów grupowych. Ważniejsze fazy w pracy grupowej.
5. Problemy pojawiające się podczas pracy warsztatowej.
6. Techniki pracy warsztatowej.
7. Przygotowanie miejsca i materiałów do pracy warsztatowej. Znaczenie czasu przy wykonywaniu zadań.
8. Kreatywne formy pracy w ramach działań warsztatowych - zastosowanie, możliwości i bariery wykorzystania.
9. Projektowanie pracy warsztatowej i przygotowanie konspektu zajęć.
Praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, projekt.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu. |
Projekt ma charakter konspektu zawierającego zdefiniowany temat, cel szkolenia, przewidywany czas jego trwania. Odpowiednio do tego dobrane techniki pracy warsztatowej. Projekt można opracować indywidualnie lub w małych zespołach. |
Praca w grupach |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią z oceny z projektu szkolenia (50%) i efektów wypracowanych podczas zadań grupowych (50%).
|
1. Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych, A. Majewska-Gałęzak (red.), Katowice 1998.
2. Belbin R. M., Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008.
3. Uraban M., Niekonwencjonalne metody szkoleniowe czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, Gdańsk 2010.
4. Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk 2009.
5. Kozak A., Łaguna M., Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, Gdańsk 2009.
1. Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe, Kraków 2006.
2. Nęcka E., Psychologia twórczości, Sopot 2012.
3. Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, Sopot 2013.
4. Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część I, Wrocław brw.
5. Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wrocław brw.
Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 30-04-2018 01:44)