SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Media Studies - Research Project 1 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Media Studies - Research Project 1
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-BM1
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Preparing students for the implementation of field research with a use of a wide range of methods and techniques of media research.

The intention of the research project (1) is a theoretical and conceptual preparation of a basis for research project .

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Stating the aim and subject matter of the research.
  2. Theoretical foundations of the research.
  3. Concept of the research project.
  4. Specification of the rules for carrying out the field research.
  5. Preparation of research tools.
  6. Characteristics of the research methods and the area.
  7. Selection of the sample.

Metody kształcenia

Research project, group work, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

Form of assessment of classes

Remarks

Grade

Yes

Preparation of a project
in writing
 and presentation in the classroom.

Compliance with the topic, correct structure of work, language, reliability, independence of preparing work, proper selection of literature.

Research project 1: Scope of the project: preparation of the theoretical concept of a research, taking into account the description of a field implementation rules.

 

Criteria for grade assessment
 of the course.

The final grade is a weighted average of grades obtained
 on a project prepared (70%) and the contribution of individual team members

The final grade is the grade of the classes

Literatura podstawowa

Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA

Babbie E. (2010), The practice of social research,

Crotty M. J. (1998), The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process 1st Edition

Terre Blanche M. T., Terre Blanche M. J. T., Durrheim K., Painter D.               (2006), Research in Practice: Applied Methods for the Social Sciences, Juta and Company Ltd.

Literatura uzupełniająca

Creswell J. W. (2014), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 4th Edition 4th Edition.

Some additional readings can be given as handouts or pdf by the teacher.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 13:49)