SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język w mediach |
Kod przedmiotu | 09.3-WH-DiksP- JME-Ć-S14_pNadGenYIQAF |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zna zachowania komunikacyjne i językowe ze szczególnym uwzględnieniem funkcji języka i tekstu na przykładzie języka wypowiedzi w gazetach, czasopismach, radiu i telewizji.
Umiejętności: potrafi rozpoznać wyznaczniki interakcji, interaktywności oraz strategii językowych wykorzystywanych w przekazach medialnych.
Kompetencje: rozumie potrzebę pracy nad ukształtowaniem językowym przekazów medialnych.
brak
Język w mediach – media w języku. Dyskurs medialny jako mozaika stylów funkcjonalnych. Najważniejsze cechy języka w mediach: atrakcyjność i skuteczność. Infotainment: duch zabawy w mediach. Tabloidyzacja języka w mediach. Poprawność języka mediach. Radio: specyfika użycia języka w medium mówionym. Intymność i nieformalność użycia języka we współczesnych mediach elektronicznych. Agonistyka w języku mediów w wymiarze interakcyjnym oraz emocjonalnym.
praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja dydaktyczna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywny udział w zajęciach, kolokwium - praca kontrolna, ocena przygotowanej pracy pisemnej (temat wybrany zgodnie z zainteresowaniami studentów)
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 10:35)