Wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna, metoda sytuacyjna, metoda przypadków praca w grupach, dyskusja.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład – warunkiem zaliczenia są obecności na wykładach.
Ćwiczenia – samodzielne skonstruowanie narzędzia do diagnozy rodziny, pozytywna ocena z kolokwium zaliczeniowego.
Literatura podstawowa
J. Badura, J. Lepalczyk, Elementy diagnostyki pedagogicznej, Warszawa 1987
E. Jarosz, Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2001
E. Jarosz, E. Wysocka, Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006
Literatura uzupełniająca
M. Deptuła, Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju kompetencji społecznej dzieci jako działanie profilaktyczne (w) Patologia i psychoprofilaktyka, Kraków 2000
A. Gołąb, Psychologiczne aspekty diagnozy przypadków krzywdzenia dzieci (w) Dziecko krzywdzone, Próba opisu zjawiska, Warszawa 1995
K. Kmiecik-Baran, Przemoc wobec dzieci – diagnoza i interwencja (w) Przemoc dzieci i młodzieży, Toruń 1998
K. Konarzewski, Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.
M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000
B. Niemierko, (red) Diagnostyka edukacyjna, Gdańsk 1995
S. Nowak, Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965
S. Palka (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998
T. Pilch, J. Lepalczyk, Pedagogika społeczna, Warszawa 1993
T. Pilch, J. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001
S. Ziemski, Problemy dobrej diagnozy, Warszawa 1973.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-05-2018 10:20)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.