SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy przedsiębiorczości - course description

General information
Course name Podstawy przedsiębiorczości
Course ID 01.3-WZS-ŻCZP-PodP
Faculty The Branch Faculty of the University of Zielona Góra in Sulechów
Field of study Human nutrition
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 20 1,33 - - Credit with grade
Class 10 0,67 - - Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie studentom znaczenia przedsiębiorczości we współczesnej gospodarce, a w szczególności pojęcia przedsiębiorczości, rodzajów działań przedsiębiorczych, cech przedsiębiorcy, co może motywować do podejmowania inicjatyw gospodarczych.

Prerequisites

Znajomość podstawowych pojęć ekonomicznych, podstawowa wiedza z zakresu organizacji i zarządzania oraz marketingu.

Scope

  1. Podstawowe pojęcia związane z działalnością gospodarczą - przedsiębiorstwo, przedsiębiorczość, przedsiębiorca.
  2. Pojęcie i rola MSP w gospodarce - szanse i bariery rozwoju małych przedsiębiorstw.
  3. Strategia firmy na rynku i biznes plan jako narzędzie jej weryfikacji.
  4. Analiza otoczenia i potencjału przedsiębiorstwa.
  5. Planowanie działalności i rozwoju małej firmy.
  6. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa. Kredyt, pożyczka, pomoc bezzwrotna, fundusze typu private equity/venture capital oraz Anioły Biznesu
  7. Elementy marketingu w nowopowstałej firmie.
  8. Zarządzanie w małym przedsiębiorstwie.
  9. Znaczenie zasobów ludzkich dla rozwoju przedsiębiorstwa.

Teaching methods

  • metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych; wykład problemowy
  • metody poszukujące: sytuacyjna: analizowanie przez grupy studentów rzeczywistych sytuacji organizacji; ćwiczeniowo-praktyczne: studium przypadków

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową składają się:

  • opracowanie biznes planu dla wybranego przedsiębiorstwa
  • zdanie przedmiotowego testu końcowego obejmującego treści wykładowe i praktyczne umiejętności

Ocena z przedmiotu jest oceną składającą się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50% z oceny z projektu.

Recommended reading

  1. Piecuch T.: Przedsiębiorczość: podstawy teoretyczne, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010
  2. Szajkowska A.: Zaplanuj swój sukces!: biznesplan na start, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013

Further reading

  1. Sojak S. (red. nauk.): Założyć firmę i nie zbankrutować: studia przypadków, Difin, Warszawa 2010
  2. Zachariasz K.: Jak założyć i rozwinąć własną firmę?, Edgard, Warszawa 2013
  3. Wrońska-Bukalska E. (red. nauk.): System finansowy małego i średniego przedsiębiorstwa: obieg informacji, Difin, Warszawa 2015

Notes


Modified by dr inż. Halina Bartkiewicz (last modification: 06-01-2019 21:15)