SylabUZ

Generate PDF for this page

Marketing in the food industry - course description

General information
Course name Marketing in the food industry
Course ID 01.3-WZS-ŻCZP-MPŻyw
Faculty The Branch Faculty of the University of Zielona Góra in Sulechów
Field of study Human nutrition
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z istotą marketingu, zaznajomienie z czynnikami wpływającymi na rynek i nabywcę, poznanie zasad segmentacji rynku i posługiwania się narzędziami marketingu mix, nabycie umiejętności stosowania instrumentów marketingowych oraz nabycie umiejętności konstruowania strategii marketingowej w przedsiębiorstwach związanych z rynkiem żywnościowym.

Prerequisites

Podstawowa wiedza na temat funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, umiejętność posługiwania się programami komputerowymi (takimi jak np. Word, Power Point, Excel)

Scope

Treści programowe:

  1. Pojęcie, geneza i rozwój marketingu. Otoczenie marketingowe i zasoby przedsiębiorstwa.
  2. Źródła informacji marketingowych i badania marketingowe.
  3. Postępowanie nabywców na rynku i czynniki wpływające na zachowanie konsumentów. Istota, zasady i kryteria segmentacji rynku.
  4. Żywność jako produkt marketingowy. Funkcje opakowania i marki na rynku artykułów żywnościowych.
  5. Cena i jej kształtowanie oraz dystrybucja jako element marketingu.
  6. Promocja jako wyraz komunikacji marketingowej.
  7. Klasyfikacja i budowa strategii marketingowej w przedsiębiorstwach przemysłu żywieniowego.

 

Projekt „Moja firma”:

  1. Dane ogólne o firmie : branża, nazwa, lokalizacja, zasoby materialne, ludzkie.
  2. Analiza SWOT firmy.
  3. Badania rynkowe/konsumenckie.
  4. Cele marketingowe.
  5. Wybór segmentu rynku i zasięgu działania firmy.
  6. Strategia produktu.
  7. Polityka cenowa.
  8. Wybór instrumentów komunikacji marketingowej.
  9. Dystrybucja.

Teaching methods

  • metody podające:
    • wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych,
    • wykład problemowy.
  • metody poszukujące:
    • problemowe: giełda pomysłów,
    • ćwiczeniowo-praktyczne: metoda projektu, dyskusje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową składają się:

- wykłady: zaliczenie z oceną na podstawie testu (pytania jednokrotnego wyboru, otwarte, prawda-fałsz) z treści prezentowanych w trakcie wykładów,

- ćwiczenia: zaliczenie z oceną na podstawie wykonanego projektu strategii marketingowej firmy (w grupach)

Ocena z przedmiotu jest średnią z ocen z zaliczenia wykładu i ćwiczeń (50/50 %).

Recommended reading

  1. Domański T., Bryła P. Marketing produktów żywnościowych. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2010.
  2. Kotler Ph., Keller K.L. Marketing. Dom Wydawniczy „Rebis”. Poznań 2012.
  3. Kowalska A., Olszańska A., Urban S. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Wydawnictwo UE we Wrocławiu. Wrocław 2016.

Further reading

  1. Czasopisma: Marketing w praktyce, Marketer+
  2. Jeznach M. (red.) Podstawy marketingu żywności. Wydawnictwo SGGW. Warszawa 2007
  3. Pabian A. Promocja, nowoczesne środki i formy. Difin. Warszawa 2008
  4. Pietraszek M. Reklama i public relations w małej firmie. Wyd. Helion. Gliwice 2014

 

Notes


Modified by dr inż. Halina Bartkiewicz (last modification: 06-01-2019 19:23)