SylabUZ
Course name | Introduction to pedagogy |
Course ID | 05.0-WP-PSP-Wped |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social work |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Brak
Pedagogika jako nauka i jako refleksja nad wychowaniem, Pedagogika teoretyczna i praktyczna, Edukacja w perspektywie wertykalnej, Edukacja w perspektywie horyzontalnej, Wartości i cele edukacji ,Pedagogika modernistyczna i postmodernistyczna, Całościowe ujęcie edukacji - dziesięciościan edukacji /procesy składowe współczesnej edukacji,
Wybrane koncepcje współczesnej pedagogiki, Fazy rozwoju współczesnej nauki o wychowaniu, Zasady myślenia i działania pedagogicznego, Wychowanie jako wywieranie pedagogicznego wpływu, Wychowanie w ramach nauki i teorii.
Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie wykładu: formą zaliczenia wykładu jest zaliczenie z oceną. Warunkiem zaliczenia wykładu jest rozwiązanie testu sprawdzającego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem, co najmniej 51% poprawnych odpowiedzi. Kryterium ocen: bardzo dobry (91 – 100%), dobry plus (81 – 90%), dobry (71 – 80%), dostateczny plus (61 – 70%), dostateczny (51 – 60%). W celu uzyskania oceny pozytywnej należy opanować treść wykładanego materiału oraz zapoznać się z treściami literatury uzupełniającej.
Adamski F. (red.),Człowiek – wychowanie - kultura. Wybór tekstów, Kraków 1993.
Denek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 1999.
Gnitecki J., Zarys pedagogiki ogólnej, Poznań 1999.
Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 1993.
Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Warszawa 2000.
Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.
Śliwerski B., Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, Gdańsk 2006.
Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, T. 1, T. 2, Warszawa 2003.
Gnitecki J., Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej, Poznań
Cichoń W., Wartość, człowiek, wychowanie, Kraków 1996.
Dudzikowa M., Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju uczniów, Kraków 2001.
Furmanek W., Człowiek – człowieczeństwo – wychowanie. Wybrane problemy pedagogiki personalistycznej, Rzeszów 1995.
Kowalski M., Falcman D., Fenomenologie: socjologia versus pedagogika, Kraków 2011.
Kowalski M., Falcman D., Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna, Kraków 2010.
Kwieciński Z. (red.), Alternatywy myślenia o/dla edukacji, Warszawa 2000.
Olbrycht K., Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 22-04-2019 20:08)