SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wstęp do pedagogiki |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PSP-Wped |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Brak
Pedagogika jako nauka i jako refleksja nad wychowaniem, Pedagogika teoretyczna i praktyczna, Edukacja w perspektywie wertykalnej, Edukacja w perspektywie horyzontalnej, Wartości i cele edukacji ,Pedagogika modernistyczna i postmodernistyczna, Całościowe ujęcie edukacji - dziesięciościan edukacji /procesy składowe współczesnej edukacji,
Wybrane koncepcje współczesnej pedagogiki, Fazy rozwoju współczesnej nauki o wychowaniu, Zasady myślenia i działania pedagogicznego, Wychowanie jako wywieranie pedagogicznego wpływu, Wychowanie w ramach nauki i teorii.
Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładu: formą zaliczenia wykładu jest zaliczenie z oceną. Warunkiem zaliczenia wykładu jest rozwiązanie testu sprawdzającego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem, co najmniej 51% poprawnych odpowiedzi. Kryterium ocen: bardzo dobry (91 – 100%), dobry plus (81 – 90%), dobry (71 – 80%), dostateczny plus (61 – 70%), dostateczny (51 – 60%). W celu uzyskania oceny pozytywnej należy opanować treść wykładanego materiału oraz zapoznać się z treściami literatury uzupełniającej.
Adamski F. (red.),Człowiek – wychowanie - kultura. Wybór tekstów, Kraków 1993.
Denek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 1999.
Gnitecki J., Zarys pedagogiki ogólnej, Poznań 1999.
Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 1993.
Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Warszawa 2000.
Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.
Śliwerski B., Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, Gdańsk 2006.
Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, T. 1, T. 2, Warszawa 2003.
Gnitecki J., Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej, Poznań
Cichoń W., Wartość, człowiek, wychowanie, Kraków 1996.
Dudzikowa M., Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju uczniów, Kraków 2001.
Furmanek W., Człowiek – człowieczeństwo – wychowanie. Wybrane problemy pedagogiki personalistycznej, Rzeszów 1995.
Kowalski M., Falcman D., Fenomenologie: socjologia versus pedagogika, Kraków 2011.
Kowalski M., Falcman D., Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna, Kraków 2010.
Kwieciński Z. (red.), Alternatywy myślenia o/dla edukacji, Warszawa 2000.
Olbrycht K., Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2019 20:08)