SylabUZ

Generate PDF for this page

Pomoc społeczna w społeczeństwie wielokulturowym - course description

General information
Course name Pomoc społeczna w społeczeństwie wielokulturowym
Course ID 14.5-WP-PSP-PSSW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marcin Szumigraj
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Student potrafi: zaprezentować współczesne stanowiska teoretyczne dotyczące podstaw organizacji i prowadzenia pomocy społecznej w społeczeństwie wielokulturowym oraz w wybranych krajach UE. 

 

Prerequisites

Pedagogika społeczna, psychologia ogólna, socjologia ogólna

 

Scope

Sposoby definiowania i rozumienia pomocy społecznej oraz poradnictwa międzykulturowego (poradnictwo wielokulturowe, poradnictwo transnacjonalne, eurodoradztwo); Poznanie obszarów życia społecznego, w którym manifestują się różnice międzykulturowe (stosunek do zasad etycznych i prawnych wynikających ze zobowiązań międzyludzkich, stosunek do jednostek i grupy, sposób zachowania i postrzegania świata, sposób wyznaczania statusu społecznego, stosunek do czasu, otoczenia); Metody pracy doradcy wielokulturowego (poradnictwo dla emigrantów, uchodźców, wędrowców (analiza specyfiki pojawiających się problemów  - język, płeć, wzorce kulturowe, szok kulturowy, nostalgia, samotność, alienacja).

Teaching methods

Wykład, prezentacja, poznawanie środowiska, dyskusja grupowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą uzyskania oceny jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz prezentacja dotycząca analizy wybranej grupy mniejszości (narodowej, etnicznej, religijnej), diagnoza potrzeb, projektowanie działań pomocowych. 

Zaliczenie z wykładów: wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Zaliczenie w formie pracy kontrolnej.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną wypadkową zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
 

Recommended reading

Trompenars F., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury, Kraków 2002
Bańka A., Poradnictwo transnacjonalne. Cele i metody międzykulturowego doradztwa karier, Warszawa 2006
Kartowicz E., Praca socjalna w Europie, Olsztyn 2005
 

Further reading

E.T.Hall, Ukryty wymiar, Warszawa 2001

Każdorazowo polecana przez prowadzącego 

Notes


Modified by dr Marcin Szumigraj (last modification: 24-04-2019 13:47)