SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki komputerowe w instytucjach kultury |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-PEDP-TKIK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania oprogramowania biurowego i graficznego oraz zasobów otwartych w pracy animatora kultury. Ćwiczenie praktycznych umiejętności korzystania z narzędzi technologii informacyjnej w projektach wspomagających działania animatora kultury.
Podstawowa znajomość zasad pracy w środowisku Windows. Znajomość pakietu biurowego Office w zakresie podstawowym.
Edycja materiałów wspomagających działalność administracyjno-biurową: formularze, korespondencja seryjna, projektowanie materiałów informacyjnych (broszura, plakat), kalkulacja kosztów działań okolicznościowych (analiza kosztów warsztatów, wystaw, itp.), gromadzenie i analiza danych, wykorzystanie baz danych, przygotowanie prezentacji i sprawozdań z działań animatora, opracowanie wielostronicowych raportów. Zarządzanie informacjami: korzystanie z sieci rozproszonych do poszukiwania informacji związanych z bieżącą działalnością instytucji kultury. Edycja grafiki: korzystanie z plików graficznych w różnych formatach, projektowanie materiałów informacyjnych, korzystanie z narzędzi edycji obiektów graficznych.
Ćwiczenia laboratoryjne, indywidualne w pracowni komputerowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratoria
Ocena z przedmiotu Techniki komputerowe w instytucjach kultury ustalana jest na podstawie sumy punktów uzyskanych za wykonanie zadań praktycznych na laboratorium (10%), za kolokwia (80%), za wykonanie projektu (10%). Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie minimum 55% punktów z możliwych do uzyskania. Liczba punktów możliwych do zdobycia podawana jest na początku zajęć. Kolokwium ma formę ćwiczenia praktycznego.
Ocena końcowa
Ocena z ćwiczeń jest oceną ostateczną i ustalana jest następująco: od 55% dostateczny, od 65% dostateczny plus, od 75% dobry, od 85% dobry plus, od 95% bardzo dobry.
Corel Draw 2017. Przewodnik, Corel Corporation 2017, www.corel.sklep.pl
DeHaan J., Buechler J., Bounds J., Windows Movie Maker 2: od zera do bohatera, 2006.
Duarte N., Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji (ebook), 2012
Help, Pomoc dla użytkowników, www.prezi.com
Lambert J, Microsoft Word 2016. Krok po kroku, 2016
Negrino T., Prezentacje w PowerPoint 2007 PL: projekty, 2008.
Walkenbach J., Excel 2016 PL: biblia, 2016.
Wrotek W., CorelDRAW Graphics Suite 7, 2015
Wrotek W., Office 2016 PL Kurs, 2016.
Materiały do zajęć: http://www.zmbs.wpps.uz.zgora.pl/
Informacje dla studentów, program przedmiotu znajdują się na stronie http://www.zmbs.wpps.uz.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr inż. Edyta Mianowska (ostatnia modyfikacja: 18-04-2019 00:54)