Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.
Prerequisites
Brak
Scope
Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
Psychologiczne aspekty reklamy.
Społeczne i ekonomiczne aspekty reklamy.
Rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa.
Reklama zewnętrzna.
Reklama komercyjna a reklama społeczna.
Odkodowywanie reklamy.
Role społeczne w reklamie.
Teaching methods
Praca z tekstem, praca w grupie, dyskusja grupowa.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Kryterium oceny pracy pisemnej stanowi zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.
Kryterium oceny prezentacji: prezentacja zawierającą elementy analizy, krytycznego podejścia do problematyki, przykłady.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z pracy pisemnej i prezentacji.
Recommended reading
Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Wydawnictwo GWE, Sopot 2003.
Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010.
Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWE, Gdańsk 2007.
Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Further reading
Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.
Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.
Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.
Notes
Modified by dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (last modification: 18-04-2019 11:42)