SylabUZ

Generate PDF for this page

Społeczne aspekty reklamy - course description

General information
Course name Społeczne aspekty reklamy
Course ID 14.2-WP-SOCD-SAR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Prerequisites

Brak

Scope

  1. Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
  2. Psychologiczne aspekty reklamy.
  3. Społeczne i ekonomiczne aspekty reklamy.
  4. Rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa.
  5. Reklama zewnętrzna.
  6. Reklama komercyjna a reklama społeczna.
  7. Odkodowywanie reklamy.
  8. Role społeczne w reklamie.

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupie, dyskusja grupowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Kryterium oceny  pracy pisemnej stanowi zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Kryterium oceny prezentacji: prezentacja zawierającą elementy analizy, krytycznego podejścia do problematyki, przykłady.

Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z pracy pisemnej i prezentacji.

Recommended reading

  1. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Wydawnictwo GWE, Sopot 2003.
  2. Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010.
  3. Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWE, Gdańsk 2007.
  4. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Further reading

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  5. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.
  6. Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.

Notes


Modified by dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (last modification: 18-04-2019 11:42)