SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do inżynierii produkcji |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-ZiIP-P-03_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Zarządzanie i inżynieria produkcji |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wprowadzenie w zagadnienia współczesnej techniki, w szczególności do e-biznesu i e-administracji. Wskazanie potrzeby systemowego widzenia problemów osób korzystających z Internetu, problemów technicznych oraz sposobów ich rozwiązywania. Wzmocnienie motywacji do dalszych studiów. Zrozumienie roli i wagi zagadnień dziedzinowych i szczegółowych w dalszym toku studiów.
Brak wymagań.
Historia rozwoju cywilizacji technicznej, w szczególności e-biznesu i e-administracji. Historie powstawania e-biznesu i e-administracji. Związki nauki i techniki. E-administracja i jej zastosowania. Podstawowe własności E-Administracji. E-biznes i jego zastosowania. Podstawowe własności E-biznesu. Systemowe spojrzenie na strony internetowe. Przykłady konstrukcji i zasad działania różnych witryn internetowych. Tendencje rozwojowe E-biznesu. Rola inżynierów w rozwoju techniki, Kreacja i innowacyjność jako podstawowe narzędzia rozwiązywania problemów przez inżynierów. Omówienie współczesnych form E-biznesu i E-administracji.
Wykład konwencjonalny, problemowy wg potrzeby (interaktywny wykład)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczenie na ocenę
Ocena wystawiana na podstawie testu pisemnego obejmującego weryfikację znajomości podstawowych zagadnień.
1. A. Hartman, J. Sifonis, J. Kador, E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej Warszawa 2001, s. XVIII.
2. N. Kirov, A. Kuśmierz, R. Rządca, Jak się kręci e-biznes, PC Kurier 2003, nr 8, s. 36-39.
3. E. Tytyk, M. Butlewski, Wprowadzenie do techniki, Poznań 2008
-
Zmodyfikowane przez dr inż. Tomasz Belica (ostatnia modyfikacja: 07-05-2019 14:34)