Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania i kierowania zespołem pracowniczym oraz rozwijanie umiejętności planowania i pozyskiwania pracowników.
Prerequisites
Podstawy organizacji pracy i zarządzania
Scope
Wybrane terminy z zakresu organizacji i zarządzania (przedmiotowe pojęcia, modele, strategie). Funkcje, zasady i ogólne metody organizacji i zarządzania. Techniki zarządzania i style kierowania. Zarządzanie strategiczne, formułowanie strategii zasobów ludzkich. Planowanie zasobów ludzkich, sposoby pozyskiwania pracowników i potrzeba ich motywacji. Proces komunikowania się w organizacji. Ocena, przemieszczanie, awansowanie i odejścia pracowników. Wartościowanie pracy. Zmiana i rozwój w karierze zawodowej.
Teaching methods
Metody podające (wykład, pogadanka), metoda problemowa i różne odmiany dyskusji.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Zaliczenie na ocenę: wykład zaliczany jest w formie pisemnego sprawdzianu wiadomości (kolokwium).
Recommended reading
Adamiec M., Kozusznik B., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Aktor - kreator - inspitrator, Katowice 2000.
Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2007.
Chruden H.J., Sherman A.W., Managing Human Resources, Palo Alto 1984.
Janowska Z., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2002.