SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign Language 2 - English - course description

General information
Course name Foreign Language 2 - English
Course ID 09.0-WP-ARTEP-JO2-A
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

 

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Scope

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania i mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, nauk o zdrowiu i sztuki oraz koncentruje się na analizie tekstów o tematyce związanej z arteterapią:

1. wybrane zagadnienia z zakresu historii sztuki,

2. odbiorcy działań arteterapeutycznych - charakterystyka (np. ADHD, dysleksja, autyzm, depresja, niepełnosprawność etc.),

3. wybór tekstów na temat różnorodnych form działań terapeutycznych (muzyka, taniec, literatura, teatr, drama, ruch, relaks, medytacja, praca z ciałem).

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium pisemne zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

  1. 60 – 69 % - dostateczny
  2. 70 – 79 % - dostateczny plus
  3. 80 – 88 % - dobry
  4. 89 – 93 % - dobry plus
  5. 94 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

 

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  2. Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  3. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  4. International Journal of Art Therapy:
  5. https://www.tandfonline.com
  6. The Arts in Psychotherapy:
  7. https://www.journals.elsevier.com
  8. Psychology today:
  9. https://www.psychologytoday.com

Further reading

 

1.Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003

2. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997

3. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

4.Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007

5. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 28-04-2019 19:01)