SylabUZ

Generate PDF for this page

Technologie informacyjne w arteterapii - course description

General information
Course name Technologie informacyjne w arteterapii
Course ID 11.3-WP-ARTEP-TI
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jarosław Wagner
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, a także wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w nauce i pracy zawodowej arteterapeuty.

Prerequisites

Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym (zakres szkoły średniej).

Scope

Terminy, pojęcia: Technologia informacyjna a informatyka. TIK (ICT); rola i miejsce TIK w edukacji; ochrona własności intelektualnej; system operacyjny; alternatywne systemy operacyjne (bezpieczeństwo danych i systemu); komputer i sieć komputerowa. Urządzenia peryferyjne; licencje; oprogramowanie edukacyjne, Internet – korzystanie z zasobów, komunikacja synchroniczna i asynchroniczna; publikowanie dokumentów HTML lub technologia CMS;

Multimedia: grafika i dźwięk, film. Grafika – typy plików graficznych, konwersja. Fotografia cyfrowa, programy do edycji zdjęć, skanery i skanowanie, tworzenie animowanych plików gif, tworzenie animacji w prezentacji multimedialnej. Dźwięk – rejestracja dźwięku z różnych źródeł, obróbka dźwięku, konwersja plików dźwiękowych. Osadzanie dźwięku w prezentacji multimedialnej i na stronie internetowej. Film - nagrywanie filmów, zapisywanie i konwersja filmów, montaż plików filmowych, publikowanie w internecie.

Blogi / strony internetowe – zakładanie, administracja, prowadzenie.

Prezentacje multimedialne (Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress, WPS Office), multimedialne prezentacje online (Sway, Prezi).

Teaching methods

Pokaz, demonstracja, wykład konwersatoryjny, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wiedza teoretyczna zdobywana podczas zajęć oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będzie sprawdzana z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny jakości prac / projektów (filmu, prezentacji multimedialnej, prowadzeniu strony internetowej).

Zaliczenie ćwiczeń: zaliczenie wszystkich podlegających ocenie sprawdzianów oraz zadań i prac / projektów. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów z każdej pracy / projektu.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych. Ocena końcowa z przedmiotu = ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  2. Dirksen J., Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne, Gliwice 2017.
  3. Janusz J., Klatka po klatce. Poznaj tajniki edycji, konwersji i naprawy plików wideo, Gliwice 2012.
  4. Wrotek W., WordPress: ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2012.
  5. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

  1. Jędryczkowski J., Materiały online: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//przedmioty.html , http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//elearning.html , https://www.youtube.com/c/JJKursy
  2. Frankowski P., CMS: jak szybko i łatwo stworzyć stronę WWW i zarządzać nią, Gliwice 2007.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 15-04-2019 10:11)