SylabUZ
Course name | Praktyka arteterapeutyczna ciągła I |
Course ID | 05.9-WP-ARTEP-PAŚC1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Arteterapia |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 100 | 6,67 | - | - | Credit with grade |
1.Poznanie organizacji pracy różnych instytucji, placówek, stowarzyszeń, fundacji. zajmujących się opieką, wspieraniem czy leczeniem osób z problemami, w ich kontekstach środowiskowych.
2.Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć.
3.Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji zajęć i jej dokumentowania.
4.Nabycie umiejętności analizy pracy osób zatrudnionych w placówkach, instytucjach, stowarzyszeniach i fundacjach podczas wspólnego omawiania praktyk przez opiekunów praktyk i studentów.
5.Nabycie umiejętności analizowania i wstępnego zaprojektowania działań w przyszłej własnej pracy arteterapeutycznej w odniesieniu do zaobserwowanych problemów indywidualnych osób potrzebujących wsparcia, terapii,opieki.
Wiedza z zakresu przedmiotów zaliczonych w semestrze 1,2,3,4 na studiach Arteterapia
Podczas praktyki arteterapeutycznej ciągłej w semestrze 5 zakłada się u studentów arteterapii poznanie struktury, zadań, misji placówki prowadzącej praktykę;, planowanie, organizowanie własnej pracy w instytucji, w której odbywa się praktyka. W szczególności zakłada się poznanie realizowanych przez instytucję/placówkę zadań wspierających, terapeutyczno- rehabilitacyjnych i edukacyjnych, przy pomocy różnych adekwatnych do zdiagnozowanych dysfunkcji metod terapeutycznych. Student odbywający praktykę powinien poznać organizację pracy; pracowników; uczestników procesów terapeutycznych oraz sposób prowadzonej dokumentacji. Student będzie hospitował i dokumentował zajęcia prowadzone przez terapeutów.
Oprócz obserwacji i analizy działań zawodowych, pracowników kierujących praktyką, student powinien dokonać wstępnej indywidualnej analizy przypadku (casy study) wraz zaplanowaniem projektu działań arteterapetycznych, adekwatnych do problemu klienta/ uczestnika. W projekcie zostaną opisane i zaopiniowane przez studenta wraz z opiekunem praktyki, metody pracy arteterapeutycznej najbardziej użyteczne dla poprawy zdrowia/sytuacji osób doświadczających różnych problemów.
Obserwacja, metoda praktycznego działania, projektowanie, analiza materiałów metodycznych, dokumentów, aktywne metody ewaluacji zajęć terapeutycznych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
1.Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2011.
2.Buchalter S.I., Terapia sztuką, Zysk i S-ka, Poznań 2006.
3.Arciszewska-Binnebesel A., 2003: Arteterapia. Szczęśliwy świat tworzenia, Wyd. Bea, Toruń.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 30-04-2019 22:44)