SylabUZ

Generate PDF for this page

Język obcy nowożytny - course description

General information
Course name Język obcy nowożytny
Course ID 09.0-WH-DiksP-WH-WP-JON2-N19
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Liliana Sadowska
  • mgr Rienk Vierstra
  • mgr Mirosława Nosewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego lub niemieckiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.

Scope

  1. Opis sytuacji z dziedziny kultury i sztuki (formułowanie wypowiedzi na zadany temat,  wyrażanie opinii, umiejętność jej uzasadniania, formułowanie propozycji, zwroty konwersacyjne).
  2. Student w środowisku uniwersyteckim krajowym i zagranicznym (struktura uczelni, finansowanie studiów, stypendia).
  3. Różnorodne obszary współczesnego życia ( relacje w środowisku prywatnym i zawodowym).  
  4. Człowiek w relacjach społecznych ( wielokulturowość, uprzedzenia, problem imigracji, zaangażowanie na rzecz organizacji społecznych i wolontariatu).
  5. Człowiek, jego uczucia, emocje i pragnienia (wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych).

Teaching methods

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.

Recommended reading

Język angielski:

  1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
  2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
  3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
  4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
  5. Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
  6. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
  7. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009

Język niemiecki:

  1. Ros, L., Swerlowa,O. Aussichten A1.2-B1.2, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011.
  2. Becker, N., Braunert, J. Alltag und Beruf &Co. Hueber Verlag, Ismaning 2010.
  3. Sander I, Braun B. DaF kompakt A2-B1. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011.
  4. Drocher, Karl-Heinz. Eindrücke – Einblicke. Ein Programm für die Mittelstufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München 1994.
  5. Jansche, Katarzyna: Deutsch. Lesen und Verstehen. Poznań 2003.
  6. Malerius, Stephan/Wolski, Przemysław: DEUTSCH KOMMUNIKATIV. Übungen zum praktischen Sprachgebrauch. Warszawa 1994.

 

Further reading

Język angielski:

  1. Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
  2. Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
  3. Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
  4. Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
  5. Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
  6. Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.

Język niemiecki:

  1. Koithan Ute, Schmitz Helen. Aspekte Mittelstufe Deutsch, Langenscheidt 2007.
  2. Motta, G. Direkt. LektorKlett, Poznań 2008.
  3. Hilpert, S., Kalender, S. Schritte international. Hueber Verlag, Ismaning 2007.
  4. Kirchmeyer, S. Blick auf Deutschland. LektorKlett, Stuttgart 1997.
  5. Behal-Thomsen, Heinke und Angelika Lundquist-Mong.: Typisch deutsch. Arbeitsbuch zu Aspekten Deutscher Mentalität. Berlin und München 1993.

 

Notes

brak


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 17-06-2019 16:58)