Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego lub niemieckiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Prerequisites
Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.
Scope
Opis sytuacji z dziedziny kultury i sztuki (formułowanie wypowiedzi na zadany temat, wyrażanie opinii, umiejętność jej uzasadniania, formułowanie propozycji, zwroty konwersacyjne).
Student w środowisku uniwersyteckim krajowym i zagranicznym (struktura uczelni, finansowanie studiów, stypendia).
Różnorodne obszary współczesnego życia ( relacje w środowisku prywatnym i zawodowym).
Człowiek w relacjach społecznych ( wielokulturowość, uprzedzenia, problem imigracji, zaangażowanie na rzecz organizacji społecznych i wolontariatu).
Człowiek, jego uczucia, emocje i pragnienia (wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych).
Teaching methods
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
Recommended reading
Język angielski:
Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009
Język niemiecki:
Ros, L., Swerlowa,O. Aussichten A1.2-B1.2, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011.
Becker, N., Braunert, J. Alltag und Beruf &Co. Hueber Verlag, Ismaning 2010.
Sander I, Braun B. DaF kompakt A2-B1. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011.
Drocher, Karl-Heinz. Eindrücke – Einblicke. Ein Programm für die Mittelstufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München 1994.
Jansche, Katarzyna: Deutsch. Lesen und Verstehen. Poznań 2003.
Malerius, Stephan/Wolski, Przemysław: DEUTSCH KOMMUNIKATIV. Übungen zum praktischen Sprachgebrauch. Warszawa 1994.
Further reading
Język angielski:
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.