SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty dziennikarstwa internetowego - course description

General information
Course name Warsztaty dziennikarstwa internetowego
Course ID 15.1-WH-FiPlD-WDI-2-L-S14_genFB6QZ
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Polish Philology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Magdalena Steciąg
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wiedza: zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa internetowego i profilem dziennikarza internetowego, a także z technikami opracowywania, tworzenia, prezentowania, zamieszczania i obudowywania multimediami informacji internetowych; poznanie i zrozumienie przez studenta różnic między tekstem a hipertekstem, wypowiedzią monologową a interaktywną, wyćwiczenie logiki hipertekstu.

Umiejętności: kształcenie i rozwijanie umiejętności porządkowania i hierarchizowania treści w hipertekście oraz poprawnego logicznie i językowo, atrakcyjnego dla szerokiego odbiorcy przedstawiania faktów i opinii w formie pisemnej; nabycie umiejętności zamieszczania tekstów  z obudową multimedialną na stronie internetowej.

Kompetencje: uwrażliwienie studenta na potrzeby współczesnego „tubylca sieciowego” i patologie forów internetowych, uświadomienie wagi sieciowego dziennikarstwa obywatelskiego, problemu granic wolności słowa i własności intelektualnej w Internecie.

Prerequisites

brak

Scope

Dziennikarstwo internetowe jako rzemiosło. Specyfika pracy dziennikarza internetowego – źródła informacji. Dziennikarstwo obywatelskie w internecie. Hipertekst stowarzyszony z multimediami jako narzędzie komunikowania o rzeczywistości. Język i kompozycja materiałów dziennikarskich w internecie. Multimedialne sposoby wzbogacania informacji. Interaktywność strony internetowej – korzyści i problemy. Reguły funkcjonowania wspólnoty sieciowej: między netykietą a patologią forów internetowych.

Teaching methods

Warsztaty obejmują zróżnicowane ćwiczenia, kształtujące kompetencje dziennikarskie (językowe, stylistyczne, kompozycyjne, argumentacyjne, konwersacyjne). Uczestnicząc w nich aktywnie na kolejnych etapach, student tworzy swoje internetowe portfolio – plik multimedialny, w którym gromadzi najlepsze materiały internetowe. Może on służyć jako jego wizytówka dla przyszłego pracodawcy.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

aktywność na zajęciach i wykonanie ćwiczeń praktycznych, przedstawienie internetowego port folio

Recommended reading

  1. W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002.
  2. L. Olszański, Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
  3. M. Steciąg, Informacja, wywiad, felieton, Zielona Góra 2006.
  4. J. Fras, Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław 2005.
  5. Biblia dziennikarstwa, red. A. Nizioł, A. Skworz, Warszawa 2010.

Further reading

  1. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007.
  2. Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008.
  3. W. Pisarek, O mediach i języku, Kraków 2007.
  4. L. Manovich, Język nowych mediów, Warszawa 2006.
  5. W. Godzic, Internet nie jest śmietnikiem ani Disneylandem, „Znak”, nr 497/1996.

Notes

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalizacji dziennikarstwo internetowe.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 05-07-2019 16:57)