SylabUZ
Course name | Practical English I |
Course ID | 09.1-WH-FAD-PNJA1-N16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 14 |
Course type | obligatory |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
English 1: Reading and Composition - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
English 1: Speaking - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
English 1: Integrated Skills - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie poziomu językowego C2 opisanego wg ESOKJ, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.
Znajomość języka angielskiego na poziomie C1 wg ESOKJ.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje obszary tematyczne dotyczące akademickiego i profesjonalnego języka angielskiego, a także ogólnego języka angielskiego. Szczególna uwaga poświęcona jest na obiektywne, wyizolowane oraz analityczne użycie języka. Semestr 1 poświecony jest na konsolidacje wiadomości z zakresu struktur gramatycznych oraz ich rozszerzenie w aspekcie leksykalnym, w tym o elementy meta języka ( z obszaru literatury, tłumaczenia, językoznawstwa, nauczania języka).
Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Treści nauczania i ocena obejmują 3 sprawności w obrębie zintegrowanego podejścia do nauczania języka: komunikacja pisemna (czytanie ze zrozumieniem i wypowiedź pisemna), komunikacja ustna (słuchanie ze zrozumieniem i mówienie) oraz sprawności zintegrowane.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę.
Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowy dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie końcowej (wymagane jest 80% obecności na zajęciach). Ocena końcowa stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu. Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o wykonywanie różnorodnych zadań (w tym testów) przewidzianych przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania student w zajęcia. Ocena końcowa będzie oparta na średniej sumarycznej ocen uzyskanych z poszczególnych komponentów/przedmiotów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA. Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym. Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA:
% |
Ocena |
0% - 54,99% |
ndst (2.0) |
55% - 69,99% |
dost (3.0) |
70% - 74,99% |
dst+ (3.5) |
75% - 80.99% |
db (4.0) |
81% - 90,99% |
db+ (4.5) |
91% - 100% |
bdb (5.0) |
Słowniki -
Gramatyka-
Wybrane pozycje do samodzielnej pracy (wraz z kluczem odpowiedzi) -
www.bbc.co.uk www.cnn.com www.ted.com
Modified by dr Mirosława Kubasiewicz (last modification: 28-06-2019 23:06)