SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign Language for Special Purposes - English - course description

General information
Course name Foreign Language for Special Purposes - English
Course ID 09.0-WH-WHD-JS/JA2-Ć-S14_pNadGenXT125
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia germańska
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Andrzej Zychla
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Exam

Aim of the course

Oferta przedmiotowa „język specjalistyczny – język angielski” ma na celu zapoznanie studentów I roku studiów drugiego stopnia z podstawowymi pojęciami oraz zwrotami występującymi w fachowym języku biznesu jak również w korespondencji handlowej, w celu umożliwienia im odczytywanie prostych tekstów technicznych z tej dziedziny, rozumienie pism biznesowych tworzonych w formie tradycyjnej, jak również elektronicznej oraz tworzenie prostych komunikatów z użyciem języka fachowego. Innym ważnym zagadnieniem poruszanym podczas zajęć jest analiza pracy tłumacza i nauczyciela w kontekście filologicznym, jak również elementy komparatystyki z wykorzystaniem analogii z języka polskiego oraz angielskiego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego (angielskiego) na poziomie B1+/B2

Scope

Podczas zajęć zostaną przedstawione i przeanalizowane podstawowe zagadnienia języka biznesowego oraz typy korespondencji handlowej. Istotnym elementem jest zaprezentowanie odpowiedniej leksyki w języku angielskim oraz tłumaczenia na poziomie zdania oraz akapitu/tekstu.

Teaching methods

Podstawowe metody: praca z dokumentami źródłowymi, praca w parach i większych grupach, praca projektowa, prezentacje zagadnień przygotowywane przez studentów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej (kontrola cząstkowa, sprawdziany, prace domowe). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego. Ostateczna kontrola odbywa się w formie egzaminu pisemnego i ustnego na poziomie B2+. Próg zaliczenia: 60%

Recommended reading

The Business 2.0. Macmillan Publishers (poszczególne poziomy zaawansowania).

Dzierżanowska, H. (1977) Tłumaczenie tekstów nieliterackich: Założenia teoretyczne i wskazówki metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo UW.

M. Filak, F. Radej Angielski w tłumaczeniach. Business 2, Preston Publishing 2014.

Kienzler I. (2010) Wzory korespondencji handlowej i umów w języku angielskim. Świat Książki.

 

 

Further reading

Ashley, A. (2003) Oxford Handbook of Commercial Correspondence. OUP

Biznesowy słownik tematyczny angielski (2014) LektorKlett

Powell, Mark and Simon Clarke. (2011) In Company. Upper-Intermediate. 2nd edition. Macmillan.

Cotton, David and David Falvey. New Market Leader. Longman 2008. Mascull, Bill. (2010)

Business Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP.

Notes


Modified by mgr Andrzej Zychla (last modification: 08-07-2019 22:09)