SylabUZ
Course name | Integracja sensoryczna w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-ISNI |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie z problematyką procesu integracji sensorycznej. Wskazanie na możliwości wykorzystania działań polisensorycznych w pracy terapeutyczno -wychowawczej.
Wiedza na temat biomedycznych podstaw rozwoju dziecka, psychologii ogólnej i rozwojowej.
Konwersatoria
1) Istota integracji sensorycznej. 2) Charakterystyka bazowych systemów sensorycznych. 3) Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej. 4) Założenia metody integracji
sensorycznej w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną. 5) Programy stymulacji zmysłów dla osób z
niepełno sprawnością intelektualną o raz niepełno sprawnością sprzężoną 6) Projektowanie i realizacja zajęć z zakresu integracji sensorycznej.
Dyskusja, praca w grupach, burza mózgu, ćwiczenia praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena z konwersatoriów: kolokwium z treści zajęć, ocena aktywnego udziału w zajęciach, ocena za przygotowanie konspektu.
Ocena końcowa: średnia o cen z konwersatoriów.
1. Ayres A.J., Dziecko a integracja sensoryczna, Gdańsk 2015.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 29-11-2019 17:19)