SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Integracja sensoryczna w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM-ISNI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z problematyką procesu integracji sensorycznej. Wskazanie na możliwości wykorzystania działań polisensorycznych w pracy terapeutyczno -wychowawczej.
Wiedza na temat biomedycznych podstaw rozwoju dziecka, psychologii ogólnej i rozwojowej.
Konwersatoria
1) Istota integracji sensorycznej. 2) Charakterystyka bazowych systemów sensorycznych. 3) Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej. 4) Założenia metody integracji
sensorycznej w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną. 5) Programy stymulacji zmysłów dla osób z
niepełno sprawnością intelektualną o raz niepełno sprawnością sprzężoną 6) Projektowanie i realizacja zajęć z zakresu integracji sensorycznej.
Dyskusja, praca w grupach, burza mózgu, ćwiczenia praktyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z konwersatoriów: kolokwium z treści zajęć, ocena aktywnego udziału w zajęciach, ocena za przygotowanie konspektu.
Ocena końcowa: średnia o cen z konwersatoriów.
1. Ayres A.J., Dziecko a integracja sensoryczna, Gdańsk 2015.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-11-2019 17:19)