SylabUZ

Generate PDF for this page

Seminar IV - course description

General information
Course name Seminar IV
Course ID 05.0-WP-PPiWM-Sem4
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 10
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami analizowania i interpretowania wyników badań własnych. Kształcenie umiejętności pisania pracy naukowej 

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności. Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne oraz zrealizowanie badań własnych w ramach pracy magisterskiej. 

Scope

1. Specyfika studiowania , analizowania i interpretacja wyników badań własnych. Zasady i rodzaje poznania naukowego .

2. Badania ilościowe a jakościowe

3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.

4. Analiza i interpretacja wyników badan własnych.

5. Formułowanie wniosków na podstawie przeprowadzonych badań własnych,

6. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza 

Teaching methods

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Analiza wyników badań własnych. Interpretacja wyników badań własnych. Sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej Sprecyzowanie wniosków do dalszych badań naukowych. Napisanie pracy dyplomowej. Złożenie pracy i pozytywna jej ocena.

Recommended reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

 

Further reading

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 27-11-2019 15:33)