SylabUZ
Course name | Rewitalizacja społeczna |
Course ID | 14.2-WP-SOCP-RS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Sociology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami odnoszącymi się do problematyki rewitalizacji społecznej jako działań naprawczych podejmowanych w społeczności lokalnej w odniesieniu do takich obszarów analiz społeczno-kulturowych jak: kapitał społeczny, działania aktywizacyjne, partycypacja społeczna, animacja więzi społecznych, tożsamość, dziedzictwo kulturowe i dobro wspólne.
1. Rewitalizacja społeczna w kontekście analiz nad społecznością lokalną:
-aktywizacja a rozwój lokalny
- integracja mieszkańców a rewitalizacja przestrzeni
- praca ze społecznością lokalną jako jeden z instrumentów rewitalizacji
- rewitalizacja a rozwój społeczności lokalnej.
2. Rewitalizacja w kontekście analiz kapitału społecznego.
3. Rewitalizacja społeczna a aktywizacja.
4. Rewitalizacja społeczna a działania partycypacyjne.
5. Rewitalizacja a animacja więzi społecznych.
6. Rewitalizacja społeczna w kontekście analiz nad tożsamością terytorialną.
7. Dziedzictwo kulturowe a działania rewitalizacyjne i rozwój lokalny.
8. Działania rewitalizacyjne a dobro wspólne.
9. Efekty przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Rewitalizacja a przedsiębiorczość.
Praca z tekstem, praca w grupach, udział w dyskusji.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie ćwiczeń
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak/ Kolokwium pisemne z pytaniami otwartymi |
Aktywność podczas zajęć. |
Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. Ocena z aktywności studenta w trakcie zajęć związana z merytorycznym (nawiązującym do omawianych zagadnień) udziałem w dyskusjach, pozwalającym na wyrażanie zróżnicowanych opinii na omawiane kwestie, samodzielnym referowaniem analizowanych zagadnień, dotyczącym między innymi znaczenia społeczności lokalnej i jej kulturowego dziedzictwa w podejmowaniu działań rewitalizacyjnych oraz ocena z pisemnego testu z progami punktowymi kończącego zajęcia. |
Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. Ocena z aktywności studenta w trakcie zajęć związana z merytorycznym (nawiązującym do omawianych zagadnień) udziałem w dyskusjach, pozwalającym na wyrażanie zróżnicowanych opinii na omawiane kwestie, samodzielnym referowaniem analizowanych zagadnień, dotyczącym między innymi znaczenia społeczności lokalnej i jej kulturowego dziedzictwa w podejmowaniu działań rewitalizacyjnych oraz ocena z pisemnego kolokwium kończącego zajęcia. |
Proporcje zadań i ich wpływ na ocenę końcową z ćwiczeń. |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z kolokwium pisemnego 60% i aktywności podczas zajęć 40%*. |
*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej
Ocena końcowa z przedmiotu* = ocena końcowa z ćwiczeń.
Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 25-04-2020 18:58)