SylabUZ
Course name | Wprowadzenie do badań medialnych |
Course ID | 14.2-WP-SOCP-WBM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Sociology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z wybranymi problemami badań medialnych oraz z metodami i technikami badań mass mediów,
Brak
Badanie mediów drukowanych – zarys zagadnień.
Badanie mediów elektronicznych - zarys zagadnień.
Badanie treści przekazu masowego: analiza treści.
Badania nad widownią.
Badania nad oglądalnością: telemetria.
Polskie Badania Internetu.
Polski monitoring mediów.
Badania reklamy w mass mediach.
Konwersatorium, praca ze źródłami, praca z danymi zastanymi.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praca w grupie nad wspólnymi zadaniami zaliczeniowymi o charakterze teoretyczno -empirycznym; indywidualna praca nad referatem. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna z ocen zrealizowanych zadań oraz z referatu.
Instytut Monitorowania Mediów; https://www.imm.com.pl/raporty/
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
Polskie Badania Internetu; http://pbi.org.pl/
Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów, Kraków 2004.
Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
Szaban D., Trzop B., Inwestycje węglowe na pograniczu polsko-niemieckim w dyskursie medialnym, Wrocław 2019.
Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 16-04-2020 09:52)