SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do badań medialnych - course description

General information
Course name Wprowadzenie do badań medialnych
Course ID 14.2-WP-SOCP-WBM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krzysztof Lisowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z wybranymi problemami badań medialnych oraz z metodami i technikami badań mass mediów,

 

Prerequisites

Brak

Scope

Badanie mediów drukowanych – zarys zagadnień.

Badanie mediów elektronicznych - zarys zagadnień.

Badanie treści przekazu masowego: analiza treści.

Badania nad widownią.

Badania nad oglądalnością: telemetria.

Polskie Badania Internetu.

Polski monitoring mediów.

Badania reklamy w mass mediach.

Teaching methods

Konwersatorium, praca ze źródłami, praca z danymi zastanymi.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praca w grupie nad wspólnymi zadaniami zaliczeniowymi o charakterze teoretyczno -empirycznym; indywidualna praca nad referatem. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna z ocen zrealizowanych zadań oraz z referatu.

Recommended reading

Instytut Monitorowania Mediów; https://www.imm.com.pl/raporty/

McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.

Polskie Badania Internetu; http://pbi.org.pl/

Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

Further reading

Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów, Kraków 2004.

Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.

Szaban D., Trzop B., Inwestycje węglowe na pograniczu polsko-niemieckim w dyskursie medialnym, Wrocław 2019.

Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 16-04-2020 09:52)