SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to UX - course description

General information
Course name Introduction to UX
Course ID 14.2-WP-SOCD-WUX
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Marcin Woźny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w tematykę User Experience. Pokazanie miejsca doświadczeń użytkownika w procesie tworzenia produktu cyfrowego. Dodatkowo student powinien poznać różne składowe elementy, które składają się na końcowe doświadczenia użytkownika.

Prerequisites

Scope

Zakres tematyczny wykładu

1.      Definicja UX

2.      Składowe doświadczeń użytkownika

3.      Miejsce UX w wytwarzaniu produktu cyfrowego

4.      Analiza potrzeb użytkownika

5.      Strategia produktu

6.      User Centered Design

7.      Dostępność produktu

8.      Definicja produktu

 

 

Zakres tematyczny ćwiczeń

1.      Definicje użyteczności i User-Experience

2.      Dobre strony UX

3.      Dobre praktyki

4.      Historia użyteczności

5.      Użyteczność kontra funkcjonalność

6.      Architektura informacji i język Internetu

7.      Grafika i budowanie wizerunku (kompozycja, kolor, kreska, bryła, czcionka)

 

Teaching methods

Wykład, prezentacje case study, praca z tekstem, dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 

Warunki zaliczenia wykładów:

Egzamin ustny

 

Warunki zaliczenia ćwiczeń:

Praca grupowa związana z przygotowaniem koncepcji projektu UX

Recommended reading

Pozycje online

 

1.      Krug S.– „Don’t Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability”

2.      Norman D.– „Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things”

3.      Norman D.– „The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition”

4.      Saffer D.– „Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices”

Sikorski M. – „Interakcja człowiek-komputer”

Further reading

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 16-04-2020 09:51)