SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki profilowania użytkowników - course description

General information
Course name Techniki profilowania użytkowników
Course ID 14.2-WP-SOCD-TPU
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką profilowania użytkowników różnego typu usług, ze szczególnym uwzględnieniem internetu.

Prerequisites

Brak

Scope

  1. Typy profilowania.
  2. Od personalizacji do profilowania.
  3. Narzędzia profilowania.
  4. Metody ograniczania profilowania.
  5. Profilowanie a RODO.
  6. Charakterystyka wybranych modeli zachowań użytkowników Internetu.
  7. Mierniki pomiaru konsumpcji i ich klasyfikacja.
  8. Racjonalności i irracjonalność zachowań konsumenckich.
  9. Style życia.
  10. Analiza segmentacyjna, kryteria segmentacji, segmenty rynku.

Teaching methods

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Projekt badawczy wraz z prezentacją uzyskanych rezultatów - ocena końcowa to ocena z projektu.

 

Recommended reading

  1. Battelle J., Szukaj. Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję, Warszawa 2006.
  2. Halavais A., Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Warszawa 2012.
  3. Kreft J., Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami, Kraków 2015.
  4. Jemielniak D., Socjologia internetu, Warszawa 2019.
  5. Lyon D., Bauman Z., Płynna inwigilacja: rozmowy, Kraków 2013.
  6. Pariser E., Filter buble. What the Internet is hiding from you?, New York 2011.

Further reading

  1. Carr N., Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, Gliwice 2013.
  2. Chcemy mieć kontrolę, więc potrzebujemy autonomii informacyjnej – mówi nam Katarzyna Szymielewicz z fundacji Panoptykon, http://www. spidersweb. pl/2015/05/panoptykon ‑wywiad. html (12. 09. 2015).
  3. Marissa Mayer interview on personalization, http://outofmygord. com/2007/02/22/marissa ‑ mayer ‑interview ‑on ‑personalization/ (15. 09. 2015).
  4. Orliński W., Internet. Czas się bać, Warszawa 2013.
  5. Berners ‑Lee T., Long live the Web: a call for continued open standards and neutrality, http:// www. scientificamerican. com/article/long ‑live ‑the ‑web (22. 09. 2015).

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 16-04-2020 09:51)