SylabUZ
Course name | Podstawy psychologii kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE z elementami neuropsychologii |
Course ID | 05.8-WP-PSEW-PKDM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Lecture | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie z charakterystyką funkcjonowania dzieci i młodzieży z SPE w nurcie biologicznym. Zapoznanie z oczekiwanymi problemami edukacyjnymi wynikającymi z wymagań podstawy programowej a ograniczeniami związanymi z możliwościami uczniów (nurt rozwojowy i biologiczny). Kształcenie umiejętności organizowania środowiska uczenia się uczniów, projektowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych związanych ze specyficznymi uwarunkowaniami ich rozwoju. Rozwijanie umiejętności diagnozy i dokonywania wyboru i oceny przydatności danego postępowania metodycznego odpowiedniego w pracy z dziećmi i młodzieżą z SPE.
Podstawy psychologii rozwoju dzieci i młodzieży.
Problemy rozwojowe - normatywne i nienormatywne.
Charakterystyka funkcjonowania dzieci i młodziezy z SPE w nurcie neuropsychologicznym.
Konsekwencjie SPE i mozliwość wspierania uczniów w świetle celów edukacyjnych.
Kształcenie umiejętności diagnozy i organizowania środowiska uczenia się uczniów, projektowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych zwiazane ze specyficznymi uwarunkowaniami ich rozwoju.
Rozwijanie umiejętności diagnozy i dokonywania wyboru i oceny przydatności danego postępowania metodycznego odpowiedniego w pracy z dziećmi i młodzieżą z SPE.
Wykład, praca z tekstem, metoda projektu praktycznego, działania-projektowanie zadań i sytuacji edukacyjnych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wyk lady:
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu.
Ćwiczenia:
Przygotowanie pracy kontrolnej.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna uzyskanych ocen z wykładu i ćwiczeń.
1. Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań 2004.
2. Cierpiałkowska L., Psychopatologia, Warszawa 2018.
4. Borkowska A.R., Domańska L., Podstawy neuropsychologii klinicznej dziecka, Lublin 2008.
5. Fischer R. Uczymy jak się uczyć, Warszawa 1999.
6. Grzybowski P., Spotkania z innymi, Kraków 2011.
6. Nowak-Łojewska A., Od szkolnego przekazu do konstruowania znaczeń: wiedza społeczna młodszych uczniów z perspektywy nauczyciela, Zielona Góra 2011.
1. Domańska Ł., Borkowska A.R., Podstawy neuropsychologii klinicznej, Lublin 2008.
2. Pąchalska M., Rehabilitacja neuropsychologiczna. Procesy poznawcze i emocjonalne, Lublin 2008.
3. Padesky Ch., Greenberger D., Umysł ponad nastrojem, Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia, Kraków 2017.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 29-01-2020 12:38)