SylabUZ
Course name | Integracja społeczna grupy rówieśników |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-ISGR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 20 | 1,33 | 12 | 0,8 | Credit with grade |
Poznanie przez studentów uwarunkowań społecznego funkcjonowania dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku przedszkolnym oraz szkolnym, a także mechanizmów praktyk wykluczających. Poznanie przez studentów wybranych metod badania sytuacji społecznej dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nabycie przez studentów umiejętności opracowania programów wychowawczo-profilaktycznych pod kątem wspomagania procesu społecznej integracji dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Znajomość specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz podstaw spostrzegania społecznego z zakresu psychologii społecznej.
Konwersatorium
1) Uwarunkowania praktyk wykluczających w grupie przedszkolnej oraz klasie szkolnej dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2) Integracja społeczna - istota, wyznaczniki, uwarunkowania oraz metody i techniki diagnostyczne. 3) Grupa rówieśnicza i zadaniowa jako środowisko funkcjonowania uczniów. 4) Programy wychowawczo-profilaktyczne ukierunkowanie na eliminowanie praktyk wykluczających oraz wspomaganie procesu społecznej integracji dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem: a) pedagogiki zabawy, b) perspektywy life- span, c) uczenia się we współpracy.
Praca z tekstem, pokaz, praca z grupie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Kolokwium z treści zajęć. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%). Projekt obejmujący diagnozę sytuacji społecznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wspieranie procesu społecznej integracji.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 09:52)