SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną - course description

General information
Course name Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
Course ID 05.6-WP-PSSM-MPOW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Regina Korzeniowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością  intelektualną.

Treści obejmują tematykę związaną z podstawami prawnymi pracy opiekuńczo-wychowawczej dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną oraz charakterystykę  sposobów organizacji zajęć. Główny nacisk położony jest na poznawanie sposobów (form, metod, zasad) pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.

Scope

Indywidualizacja w pracy wychowawczo-opiekuńczej. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Praca opiekuńczo-wychowawcza w oparciu o profilaktykę pozytywną. Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej. Trudności wychowawcze w pracy. Organizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych  dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.

Teaching methods

Praca w grupach, dyskusja problemowa, burza mózgów, zajęcia warsztatowe.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział na zajęciach, przygotowanie projektu i konspektu oraz przeprowadzenie przykładowych zajęć. Ocena całościowa: średnia

Recommended reading

Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych, Gdańsk 2017, Wydawnictwo Harmonia;

Ploch L.  Jak organizować czas wolny dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo, Warszawa 1992,  WSiP ;

Pilecka W. (red.) Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ekosystemie, Kielce 2005

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 09:52)