SylabUZ
Course name | Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-MPOW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 9 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Treści obejmują tematykę związaną z podstawami prawnymi pracy opiekuńczo-wychowawczej dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną oraz charakterystykę sposobów organizacji zajęć. Główny nacisk położony jest na poznawanie sposobów (form, metod, zasad) pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Podstawowa wiedza z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Indywidualizacja w pracy wychowawczo-opiekuńczej. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Praca opiekuńczo-wychowawcza w oparciu o profilaktykę pozytywną. Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej. Trudności wychowawcze w pracy. Organizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Praca w grupach, dyskusja problemowa, burza mózgów, zajęcia warsztatowe.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywny udział na zajęciach, przygotowanie projektu i konspektu oraz przeprowadzenie przykładowych zajęć. Ocena całościowa: średnia
Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych, Gdańsk 2017, Wydawnictwo Harmonia;
Ploch L. Jak organizować czas wolny dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo, Warszawa 1992, WSiP ;
Pilecka W. (red.) Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ekosystemie, Kielce 2005
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 09:52)